Hey,
@april: als beide partijen niet overeen komen wordt er altijd een sociaal onderzoek ingesteld, dat was bij ons zo en dat is bij vrienden van mij ook zo. Slecht is dat niet want die mevrouw komt kijken hoe de leefsituatie is gesteld.Zowel bj u als bij de andere partij. Zij komt ook altijd onverwachts zodanig dat zij de echte levensituatie kan zien? want als er gezegd wordt ik kom op die dag om dat uur kan de ex er bv voor zorgen dat alles spik en span ligt terwijl dat daar eigenlijk een goor, vuil kot is ( dit is slechts een voorbeeld ik weet niet of dat zo is maar je begrijpt mij wel denk ik).
Langs de andere kant is het wel goed dat jullie eens jullie volledige verhaal kunnen doen tegen een objectief persoon.
zij komt ook kijken waar de kinderen moeten slapen en leren en spelen. Of ze een eigen kamer hebben of ze ergens bij moeten slapen of in de zetel, da zijn de dingen waar zij naar komt kijken(alle bij ons toch)
Ik kan u enkel raad uit mijn ondervinding geven, maar ik raad u aan van een stabiel uitstraling te vertonen, gewoon eerlijk tegen haar zijn en zo volledig mogelijk. Weet haar te overtuigen dat als de kinderen bij jullie komen ze in een stabiele omgeving terecht komen waar ze zorgeloos kunnen opgroeien?
Blijven vechten, en als het lastig wordt, er is mss een troost, er zijn nog mensen die dit moeten doormaken. Maar denk aan uw kind, en de strijdlust kom vanzelf, want voor uw eigen vlees en bloed verzet je toch hemel en aarde ?