ik had graag jullie advies gekregen met betrekking tot volgende situatie.
Mijn ex-man woont sinds april 2013 in bij vrienden, zijn domicilie werd nog steeds niet aangepast. Wij hebben in 2007 een huis gekocht en zijn overeengekomen dat ik de woning zal overnemen en hebben bij de bank een verzoek ingediend om mijn echtgenoot te schrappen als schuldenaar. Naar de rechtbank toe werd nog geen EOT ingediend, omdat mijn ex eerst zekerheid wil naar schrapping van kredietneming.
op basis van mijn huidige inkomen is het nipt haalbaar en zal de bank hem niet schrappen. op basis van mijn toekomstige inkomen (betaling als alleenstaande met 2 kinderen ten laste), zal de bank wel haar goedkeuring geven en kan ik de lening alleen verder af betalen.
daar zit nu net het probleem, ex wil pas EOT indienen bij rechtbank als bank hem als SN zal schrappen. Bank zal pas goedkeuring willen geven als echtscheiding is uitgesproken en als zij 2 loonfiches ontvangen met mijn verhoogd inkomen.
Ik heb dit bevraagd aan mijn advocate en zij kon hier geen antwoord op geven.
Op mijn loonfiches staat nog steeds gehuwd met 2 kinderen ten laste. kan ik het toch niet reeds aanpassen naar het statuut van alleenstaande met 2 kinderen ten laste, ook al ben ik nog gehuwd?
hoe kan ik dit aanpakken?