vrouw pakt kind af bij echtscheiding

PETER64
Topic Starter

vrouw pakt kind af bij echtscheiding

#1 , 18 nov 2015 19:01

na 20 jaar huwelijk en een lieve zoon van 12 is het nu een ramp.
ik woon sinds 1 mei 2015 alleen ,de eerste 2 maanden kwam zoontje in het weekend naar mij.
maar sinds augustus gebeurde er een ramp. zoontje gaat dan 10 dagen met Chiro op kamp.
sinds 1 augustus heb ik zoontje niet meer gezien.
op het moment zij we nog gehuwd de scheiding is voor 24/12/2015 .
ik had eerst een bemiddeling kantoor ingeschakeld o mop een deftige manier te scheiden uurde een brief o.
waar mijn vrouw geen reactie op gaf , die stelde voor een advocaat te nemen ,wat ik dan ook deed.
de advocaa, stuurde een brief naar haar , waarin hij voorstelde om op een serene wijze te scheiden .
weer geen reactie .
2 weken later stelt mijn advocaat voor om de procedure in gang te zetten.
nog steeds geen reactie van mevrouw , na 3 weken belt ze mijn advocaat die zegt het is te laat de procedure is in gang gezet. ik haal alle documenten bij het gemeente huis en doe deze binnen .de zaak kwam normaal voor op 28/10/2015 .
op 27/10/20 15 krijg ik een email van mijn advocaat dat de zaak uitgesteld is tot 6/ 01/2016.
hij kreeg bericht van ha ar advocaat , 1 dag voor het proces.maar het ergste moet nog komen ik mag mijn zoon niet meer zien,ik kreeg te horen van haar mag niet van mijn advocaat die zegt school heeft niks te zeggen ik zij ik wil bewijzen zien .kreeg niks te zien .ik denk ik neem contact op met de school directie kan ik hem daar zien ,school directie zegt je mag geen contact hebben met je zoon van de mama . ik naar de politie die zegt school heeft niks te zeggen.
ik wacht mijn zoon op op een plaats waar ik weet dat hij met de fiets voor bij komt na school .
geen zoon te zien, ineens komt mama van de ander kant ik hou haar tegen en vraag waarom mag ik mijn zoon niet zien.
en zeg zonder haar aan te raken ik wil een antwoord.ik versper haar het fietspad en zeg jij gaat niet door.
eerst een antwoord.staat daar een stads wacht die zich wil moeien ik zeg handen thuis .
zij roept bel de politie ik zeg doe maar ik heb haar niet eens aan geraakt
komen er 3 combi aan gereden die agenten pakken mij vast als een gangster en smijten mij tegen de combi en beginnen mij af te tasten .ze smijten mij in de combi en laten mij zitten .ik bel in combi mij advocaat en leg alles uit.
terwijl er buiten 6 flikken bij haar staan wel 30 minuten.
ze heeft geen enkel bewijs van haar advocaat heeft ze mij van iets vals beschuldigt ?
ik mag mijn zoon tot 6 januari niet meer zien is dus een half jaar al.
dat zij mijn zoon achter houd.ik mag hem niet mailen niet sms niks geen enkel contact ik ben ten einde raad .
kan dit allemaal zo maar in Nelgie ?
ik heb op diverse fora gelezen dat vaders aan het korst einde trekken op de rechtbank.
IK LAS OOK over het PAS syndroom leugens die moeder aan kinderen vertellen om pa zwart te maken.
hersenspoelen met andere woorden.
ben bang dat ik mijn kind nooit meer zie .
wie kan mij helpen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 nov 2015 22:07

U hebt al een advocaat waarom geeft die u geen advies. Er kunnen direct voorlopige maatregelen genomen worden via de familierechtbank - jeugdkamer. Daar moet u niet op wachten.
U heb gezamenlijk het ouderlijk gezag voor alle beslissingen - in principe als u zoon meeneemt naar uw huis dan kan dat ook ( wat de gevolgen zijn is iets anders maar wettelijk staat u in uw recht.
Wat de scholen betreft - gezien geen vonnis hebt u nog altijd het ouderlijk gezag.
Omzendbrieven inzake scholen.
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824

Wilfried1954
Contacteer: Website

#3 , 19 nov 2015 19:58

Die flikken hebben blijkbaar te veel (Amerikaanse) gangsterfilms gezien en zijn ferm buiten hun boekje gegaan! Dus klacht indienen zonder medelijden!

Je zegt niet vanwaar het verbod komt dat je je kinderen niet meer mag zien. Dit kan normaal gezien alleen maar door de jeugdrechter als er een POS probleem is.

Als de jeugdrechter je verbiedt dat je je kind mag zien moet je dringende maatregelen aanvragen om je kind te zien in een bezoekruimte. Je kan ook vrijwillig aanmelden, bel hiervoor naar het CAW van de agglomeratie waar het kind zijn domicilie heeft. Je kan ook naar de sociale dienst van de jeugdrechtbank bellen en vragen naar details.

Als je ex niet komt opdagen in de bezoekruimte krijgt de jeugdrechter daar een rapport van en zal hieruit zijn conclusies trekken...

Voor het PAS syndroom moet je je niet te veel zorgen maken. Kinderen hebben een ongelooflijke loyaliteit tegenover beide ouders - zelfs al moest je hier en daar een pedagogisch foutje gemaakt hebben ;-)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 nov 2015 22:20

"Ik wacht mijn zoon op op een plaats waar ik weet dat hij met de fiets voor bij komt na school .
geen zoon te zien, ineens komt mama van de ander kant ik hou haar tegen en vraag waarom mag ik mijn zoon niet zien.
en zeg zonder haar aan te raken ik wil een antwoord.ik versper haar het fietspad en zeg jij gaat niet door.
eerst een antwoord.staat daar een stads wacht die zich wil moeien ik zeg handen thuis .
zij roept bel de politie ik zeg doe maar ik heb haar niet eens aan geraakt
komen er 3 combi aan gereden die agenten pakken mij vast als een gangster en smijten mij tegen de combi en beginnen mij af te tasten .ze smijten mij in de combi en laten mij zitten .ik bel in combi mij advocaat en leg alles uit.
terwijl er buiten 6 flikken bij haar staan wel 30 minuten.
ze heeft geen enkel bewijs van haar advocaat heeft ze mij van iets vals beschuldigt ?
ik mag mijn zoon tot 6 januari niet meer zien is dus een half jaar al."""

Zie de tekstjes in het vet.
Kan door mededeling beschouwd worden als 'vrijheidsbeneming'
De stadswacht is een door de gemeenschap aangestelde persoon die net is aangesteld is om conflicten te 'voorkomen' en die wordt door u 'afgeblaft'.
Vermoedelijk is de zaak niet in 'stilte' verlopen dus zal de stadswacht inderdaad 'de politie' via 101 of radio verwittigd hebben wegens een zaak die uit de hand aan het open is.
U hoeft de tegenpartij daar echt niet voor aan te raken.
Ter plaatse bent u door de politie ... er zullen mogelijk wel nog enkele zaken gebeurd zijn of de politie heeft het einde nog gehoord ... als 'meest' mogelijke persoon die de heibel heeft veroorzaakt aanzien zijn.
Smijten... vermoedelijk heeft men kordaat opgetreden en is er een veiligheidfouille uitgevoerd en daarna in combi geplaatst... mogelijk onder zwaar verbaal protest.
U bent niet gearresteerd noch aangehouden want u kon uw advocaat bellen in de andere gevallen was u geboeid geweest.
Is er PV opgesteld of een melding opgesteld ...
Of de politie zijn boekje te buiten is gegaan kan ik uit uw tekst niet opmaken en zeker niet gezien u hier zelf schrijft dat u uw echtgenote belet hebt op verder te gaan. Juridisch is dat ook vrijheidsberoving.

Wie heeft een contactverbod opgelegd ... zal een magistraat zijn. Politie heeft niet direct die bevoegdheid ... al kan een bestuurlijk officier u wel voor een bepaalde periode - nodig voor - de toegang of het aanwezig zijn op een bepaalde plaats verbieden in kader van de openbare veiligheid orde en rust.
Dat vaders steeds aan het kortste eind trekken kan ik ten stelligste ontkennen ... heb wel 'wat' ervaring op sommige gebieden hier.

Mocht u toch vinden dat de politie een fout heeft gemaakt ... er zijn zeker 10 instanties waar u aangifte kan doen.
U start bij intern toezicht, de korpschef, de voorzitter van het politiecollege, de burgemeester, de procureur des Konings, comité P, de algemene inspectie politiediensten,de minister van justitie en binnenlandse zaken en de ombudsdienst.
Bespreek zulke stap zeker met uw advocaat ... want ook de politie heeft de mogelijkheid om juridische bijstand in te roepen.

Ik ken genoeg cases waar de vader aan het langste eind heeft getrokken maar klopt het kan enige tijd duren en moet stap voor stap 'by the book' worden uitgevoerd.
Daarvoor hebt u een advocaat.
Persoonlijk zou ik daar mijn tijd insteken.

Wat ik wel zou doen - als er iets op papier is gezet door politie - is eens met de dienst SLAchtofferZOrg bij de politie gaan praten en ook met de politieteammanager of wijkteammanager (commissarissen) en daar de zaak uitleggen ( na het gesprek met SLAZO). Kan verhelderend werken.

Mocht u nog vragen hebben stel ze maar.

Terug naar “Echtscheiding”