Geachte,
Ik ben gescheiden in 2004 en de regeling voor mijn kinderen ( tweling dochter en zoon) was om de 2 weken een weekend bij mij en helft van vakanties.
Onderhoudsgeld voor de kinderen is met indexatie opgelopen en altijd correct betaald geweest.
Zoon is vorige maand 21 jaar geworden, heeft zijn studies stopgezet op 18 jarige leeftijd, zwaar aan de drugs gezeten en nooit willen werken of werk zoeken. Uiteindelijk is hij herbegonnen met 2de kans onderwijs en zo (tot heden nog niet gelukt) een diploma secundair onderwijs te behalen.
Hij is niet gemotiveerd, volgt zelfs het 2de kans onderwijs niet correct op en zoekt niet naar werk of wilt niet werken.
Dit allemaal ondersteund door zijn moeder die volledig eenzijdige beslissingen neemt en mij nog steeds onderhoudsgeld laat betalen.
Nu heb ik gehoord van m'n zoon dat hij sinds een paar maanden ingeschreven is als werkzoekende.
Moet ik nog onderhoudsgeld blijven betalen?
Ik beroep me dan op het feit dat zijn moeder geen enkele moeite doet om mijn zoon op de arbeidsmarkt te brengen en eenzijdig beslist over alles.
Alvast bedankt
John