Samengevoegd met de andere topics over zelfde feit - JurecaBE - moderator
Hallo,
Ik heb 3 kinderen en ben bijna 10 jaar gescheiden van hun vader. Ondanks de juridische problemen hebben we een week/week regeling om hen stabiliteit te bieden. Het is belangrijk voor mij dat hun vader betrokken blijft, ongeacht onze verschillen.
Ik schrijf dit bericht omdat ik hulp nodig heb met betrekking tot mijn dochter 15 jaar, die ASS heeft en een laag intelligentievermogen van 87. In 2018 hebben we de eerste overeenkomst herzien omdat haar vader dit niet erkende, maar ik wel, en ik wilde hulp voor haar. Dit verliep een paar jaar goed, totdat haar vader weer begon met problemen veroorzaken en te zeggen dat er niets mis met haar is.
Ik ben nu 9 jaar getrouwd met mijn huidige man, die een geweldige pluspapa is voor mijn dochter. Onze relatie verloopt erg goed, vooral met de jongens hebben we totaal geen problemen. Echter, hun vader blijft wraakzuchtig en zet onze dochter tegen mij en mijn man op.
Ik maak me zorgen over de negatieve invloed die dit op haar heeft en ik ben op zoek naar advies en ondersteuning om deze situatie aan te pakken. Ik waardeer alle hulp die je kunt bieden.
Ik schrijf deze e-mail om een aantal zorgen te delen over onze dochter. Zoals jullie weten, zit ze momenteel in een lastige fase en ik had voorgesteld dat ze met een psycholoog zou praten, maar daar heb ik nooit een reactie op ontvangen.
Ongeveer drie weken geleden escaleerde de situatie toen ze zeer agressief werd naar mijn man en hem een flinke trap tegen zijn been gaf, wat resulteerde in een bezoek aan de spoed. Tijdens dit incident kreeg ik enkele afschuwelijke beledigingen naar mijn hoofd geslingerd, waaronder het woord 'kankerhoer'. Een niveau waarop ik op die dag nooit had gehoopt te belanden.
In diezelfde week heb ik haar telefoon afgepakt en haar naar haar kamer gestuurd, maar tot mijn verbazing merkte ik dat ze nog steeds online was. Het bleek dat ze een oude telefoon met een nieuw nummer had gekregen van haar papa. Ze vertrok toen met allerlei spullen en haar papa hield zich op de vlakte. Ik vermoed dat hij hier al van op de hoogte was.
Sindsdien is de situatie verder verslechterd. Normaal gesproken zou ze op vrijdag na school naar huis komen, maar ik kreeg een bericht dat ze niet zou komen omdat ze rust nodig had. Ik ben onmiddellijk naar het CLB gegaan omdat er ook op school problemen waren. Ze stuurt geen berichten meer en komt niet meer langs. Ik heb talloze berichten en e-mails gestuurd om haar op te dragen contact met mij op te nemen, maar ik krijg steeds hetzelfde antwoord: ze moet rusten en heeft het zwaar. Ik voel dat dit een spel is van haar papa.
De jongens en ik zijn het gedrag meer dan beu. Er worden zaken voor mij verzwegen en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb al twee juristen geraadpleegd, die me vertelden dat de situatie zeer ingewikkeld is. Het dossier ligt momenteel bij de familierechter, maar ik vraag me af of deze zaak verplaatst kan worden. Is er iemand die beter is in het aanpakken van zo'n narcist en wat kan ik nu het beste doen?
Onze dochter is naar het JAC geweest met haar papa en ik heb geen idee wat daar is besproken, maar ik denk dat hij iets van plan is. Haar papa heeft een geschiedenis van schriftvervalsing en agressie, maar heeft hier nooit een strafblad voor gekregen. Ik weet uit eigen ervaring hoe narcistisch hij kan zijn, na 17,5 jaar bij hem te hebben doorgebracht. Pas toen durfde ik te zeggen dat het genoeg was. Ik ben zelf hoofdverpleegkundige en ik zoek dringend naar advies en hulp in deze kwestie.
Alvast bedankt voor jullie tijd en begrip.
Met vriendelijke groet,