15 jarige puberdochter met Ass wil plots niet meer naar mij komen en papa stimuleert dit gedrag

Kaleidoscope
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

15 jarige puberdochter met Ass wil plots niet meer naar mij komen en papa stimuleert dit gedrag

#1 , 03 dec 2024 11:45

Samengevoegd met de andere topics over zelfde feit - JurecaBE - moderator

Hallo,
Ik heb 3 kinderen en ben bijna 10 jaar gescheiden van hun vader. Ondanks de juridische problemen hebben we een week/week regeling om hen stabiliteit te bieden. Het is belangrijk voor mij dat hun vader betrokken blijft, ongeacht onze verschillen.
Ik schrijf dit bericht omdat ik hulp nodig heb met betrekking tot mijn dochter 15 jaar, die ASS heeft en een laag intelligentievermogen van 87. In 2018 hebben we de eerste overeenkomst herzien omdat haar vader dit niet erkende, maar ik wel, en ik wilde hulp voor haar. Dit verliep een paar jaar goed, totdat haar vader weer begon met problemen veroorzaken en te zeggen dat er niets mis met haar is.

Ik ben nu 9 jaar getrouwd met mijn huidige man, die een geweldige pluspapa is voor mijn dochter. Onze relatie verloopt erg goed, vooral met de jongens hebben we totaal geen problemen. Echter, hun vader blijft wraakzuchtig en zet onze dochter tegen mij en mijn man op.

Ik maak me zorgen over de negatieve invloed die dit op haar heeft en ik ben op zoek naar advies en ondersteuning om deze situatie aan te pakken. Ik waardeer alle hulp die je kunt bieden.

Ik schrijf deze e-mail om een aantal zorgen te delen over onze dochter. Zoals jullie weten, zit ze momenteel in een lastige fase en ik had voorgesteld dat ze met een psycholoog zou praten, maar daar heb ik nooit een reactie op ontvangen.

Ongeveer drie weken geleden escaleerde de situatie toen ze zeer agressief werd naar mijn man en hem een flinke trap tegen zijn been gaf, wat resulteerde in een bezoek aan de spoed. Tijdens dit incident kreeg ik enkele afschuwelijke beledigingen naar mijn hoofd geslingerd, waaronder het woord 'kankerhoer'. Een niveau waarop ik op die dag nooit had gehoopt te belanden.

In diezelfde week heb ik haar telefoon afgepakt en haar naar haar kamer gestuurd, maar tot mijn verbazing merkte ik dat ze nog steeds online was. Het bleek dat ze een oude telefoon met een nieuw nummer had gekregen van haar papa. Ze vertrok toen met allerlei spullen en haar papa hield zich op de vlakte. Ik vermoed dat hij hier al van op de hoogte was.

Sindsdien is de situatie verder verslechterd. Normaal gesproken zou ze op vrijdag na school naar huis komen, maar ik kreeg een bericht dat ze niet zou komen omdat ze rust nodig had. Ik ben onmiddellijk naar het CLB gegaan omdat er ook op school problemen waren. Ze stuurt geen berichten meer en komt niet meer langs. Ik heb talloze berichten en e-mails gestuurd om haar op te dragen contact met mij op te nemen, maar ik krijg steeds hetzelfde antwoord: ze moet rusten en heeft het zwaar. Ik voel dat dit een spel is van haar papa.

De jongens en ik zijn het gedrag meer dan beu. Er worden zaken voor mij verzwegen en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb al twee juristen geraadpleegd, die me vertelden dat de situatie zeer ingewikkeld is. Het dossier ligt momenteel bij de familierechter, maar ik vraag me af of deze zaak verplaatst kan worden. Is er iemand die beter is in het aanpakken van zo'n narcist en wat kan ik nu het beste doen?

Onze dochter is naar het JAC geweest met haar papa en ik heb geen idee wat daar is besproken, maar ik denk dat hij iets van plan is. Haar papa heeft een geschiedenis van schriftvervalsing en agressie, maar heeft hier nooit een strafblad voor gekregen. Ik weet uit eigen ervaring hoe narcistisch hij kan zijn, na 17,5 jaar bij hem te hebben doorgebracht. Pas toen durfde ik te zeggen dat het genoeg was. Ik ben zelf hoofdverpleegkundige en ik zoek dringend naar advies en hulp in deze kwestie.

Alvast bedankt voor jullie tijd en begrip.

Met vriendelijke groet,

KJ86

#2 , 03 dec 2024 12:19

Heb je al een gesprek gehad met uw dochter over waarom dat ze een volwassen man op een dergelijk gewelddadige manier aanvalt.
Het komt bij mij al raar over, ik kan mij voorstellen dat het bij de vader ook vragen oproept.

Kaleidoscope
Topic Starter

#3 , 03 dec 2024 15:32

Ja maar ik stond erbij toen ze hem stampte. Maar deze agressie heeft ze zeker naar haar jongere broers ook helaas. Ze kwam top overweg met pluspapa maar kwam laatste tijd van haar papa terug naar ons en mag daar alles en hier niet.

Reclame

Franciscus

#4 , 09 dec 2024 19:30

Is er professionele hulpverlening betrokken bij uw dochter.
Hoe is de verblijfsregeling nu in het vonnis?
Kan CLB geen contact opnemen met het JAC.
Heeft uw ex - ouderlijk gezagsrecht?
Waar moet ze verblijven ( domicilie)
(staat ook in het vonnis)
Al aangifte gedaan bij politie .... indien niet gehouden aan vonnis (= verberging vrouwelijke minderjarige)

Kaleidoscope
Topic Starter

#5 , 12 dec 2024 12:02

er professionele hulpverlening betrokken bij uw dochter. ZIJN NAAR CLB HIERVOOR GEGAAN MAAR ZEGGEN TJA ALS UW DOCHTER RUST WIL BIJ PAPA DAN MIET ZIJ DAT DOEN. DOCHTER IS ER OP HESPREK GEWEEST OP MIJN VRAAG MAAR NIET ALLEEN PAPA ZAT ERBIJ.
Hoe is de verblijfsregeling nu in het vonnis? WEEK/ WEEK OP MIJN VRAAG SINDS 2018 IN KORTRIJK
Kan CLB geen contact opnemen met het JAC. NEEN KOMEN DAAR NIET TUSSEN EN VEN NAAR EEN BEMIDDELAAR GEWEEST EN DEZE ZEI ME DAT IK HET MOET LATEN OMDAT EX PARTNER NARCISTISCH IS EN TJA HET MAAKT JE KAPOT HE.
Heeft uw ex - ouderlijk gezagsrecht? ZE ZIJN BIJ MIJ GEREGISTREERD
(staat ook in het vonnis) BIJ MIJ
Al aangifte gedaan bij politie .... indien niet gehouden aan vonnis (= verberging vrouwelijke minderjarige) KOMEN DAAR NIET VOOR. EN HIJ HEEFT HAAR ZO IN DE BAN OMDAT ZE ALLES MAG DAAR. EN JONGENS ZIJN BIJ MIJ STEEDS OM TE STUDEREN OMDAT ER ANDERS NIETS WORDT GEDAAN. EN IN KORTRIJK BEN IK STEEDS DE OVERBEZORGDE MOEDER. TJA DAN HEB JE GEDAAN HE.

Kaleidoscope
Topic Starter

#6 , 12 dec 2024 12:02

er professionele hulpverlening betrokken bij uw dochter. ZIJN NAAR CLB HIERVOOR GEGAAN MAAR ZEGGEN TJA ALS UW DOCHTER RUST WIL BIJ PAPA DAN MIET ZIJ DAT DOEN. DOCHTER IS ER OP HESPREK GEWEEST OP MIJN VRAAG MAAR NIET ALLEEN PAPA ZAT ERBIJ.
Hoe is de verblijfsregeling nu in het vonnis? WEEK/ WEEK OP MIJN VRAAG SINDS 2018 IN KORTRIJK
Kan CLB geen contact opnemen met het JAC. NEEN KOMEN DAAR NIET TUSSEN EN VEN NAAR EEN BEMIDDELAAR GEWEEST EN DEZE ZEI ME DAT IK HET MOET LATEN OMDAT EX PARTNER NARCISTISCH IS EN TJA HET MAAKT JE KAPOT HE.
Heeft uw ex - ouderlijk gezagsrecht? ZE ZIJN BIJ MIJ GEREGISTREERD
(staat ook in het vonnis) BIJ MIJ
Al aangifte gedaan bij politie .... indien niet gehouden aan vonnis (= verberging vrouwelijke minderjarige) KOMEN DAAR NIET VOOR. EN HIJ HEEFT HAAR ZO IN DE BAN OMDAT ZE ALLES MAG DAAR. EN JONGENS ZIJN BIJ MIJ STEEDS OM TE STUDEREN OMDAT ER ANDERS NIETS WORDT GEDAAN. EN IN KORTRIJK BEN IK STEEDS DE OVERBEZORGDE MOEDER. TJA DAN HEB JE GEDAAN HE.

Kaleidoscope
Topic Starter

#7 , 28 dec 2024 19:39

Samengevoegd met de andere topics over zelfde feit - JurecaBE - moderator

Wat moet ik doen?
Mijn dochter 1 van 3 kinderen is 15 en wil ineens al 6 weken niet komen. Ze mag bij papa echt alles en ik probeer constant papa te stimuleren om deze band te herstellen. Ik heb steeds een hechte band met haar gehad en plots boem. Kapot ben ik ervan maar ook haar jongere broers en pluspapa. Er is een regeling week/week vanuit de rechtbank maar papa volgt deze niet. Ik heb haar niet nummer via jongens gekregen en al benaderd maar niets. Maar ik maak me zorgen omdat zij ook een diagnose Ass heeft en laag iq. Ik ben al naar clbgeweest maar niets en papa zegt dat ze naar jac is geweest maar ze doet niks anders dan fuifen blijkbaar. Ik sta echt machteloos toe te kijken. En het lijkt of ze opgezet is tegen me maar ik denk echt dat begeleiding nodig heeft. Kan ik dit afdwingen en niet via Jac want ze heeft het Opz geweest maar papa erkend deze diagnose niet.

Kaleidoscope
Topic Starter

#8 , 28 dec 2024 21:38

Ja dat ga ik nu doen. De kloof zal ook steeds maar groter worden en ik heb eraan gedacht om dus klacht neer te leggen en dan geen bemiddeling via Jac maar echt via rechtbank te gaan. Want papa speelt het op Jac maar dan komt hij er zonder iets tussen uit. Maar dochter van 15 is aan het puberen en dan nog al de rest erbij geeft aan zijn narcisme een goede prooi.

Franciscus

#9 , 30 dec 2024 22:45

Ik heb trouwens al aangegeven wat de richting is
art 431 e.v. sw
Elfri heeft er een moei tekst over geschreven
Lees hoederecht wel als omgangsregeling en co-ouderschap en verblijfsregeling
https://www.elfri.be/artikel/niet-afgev ... -de-andere
https://elfri.be/artikel/sancties-bij-n ... gangsrecht
“Art.372.Een kind blijft onder het GEZAG van zijn ouders tot aan zijn meerderjarigheid of zijn ontvoogding.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

‘Nu zijn we zover dat ze besloten heeft om bij haar vader te blijven.’

Zij dient te verblijven waar het vonnis of de gehomoleerde overeenkomst dit opleggen,ook tegen haar eigen wil of die van haar vader.

“Art.432.§3.Wanneer over de bewaring van het minderjarige kind mocht zijn beslist...dan worden de straffen bepaald in de §§1 en 2 toegepast op de vader of de moeder die het minderjarige kind onttrekt...aan de bewaring van hen aan wie het krachtens de beslissing is toevertrouwd,die het niet afgeeft aan degenen die het recht hebben het op te eisen of die het,zelfs met zijn toestemming,ontvoert of doet ontvoeren...“(8 juni 1867 Strafwetboek).
‘De onthouding van een ouder om zijn gezag te doen gelden teneinde de weerstand van een kind tegen de uitoefening van het bezoekrecht van de andere ouder te overwinnen kan,naar omstandigheden...het in art.369bis(nu 432) bedoelde misdrijf opleveren‘[Cass. 21 oktober 1986,R.W. 1986-87,1609-1610,noot;Cass. 28 oktober 1987, J.Dr.Jeun. 1988,7;Cass. 15 maart 1989, J.T. 1989,666;Cass. AR7009,8 februari 1994(X.), onuitg.,geciteerd door TRD&I 1994,545].

“Art.1385bis. De rechter kan op vordering van één der partijen de wederpartij veroordelen tot betaling van een geldsom,dwangsom genaamd,voor het geval dat aan de hoofdveroordeling niet wordt voldaan ..."(Ger.W.).Zie Benelux-Gerechtshof 11 mei 1982(LADAN t. DE BRUIN en WESSENBURG t. PETIT),F.B.U.,III.1.50.3-1,http://www.courbeneluxhof.be/arresten/N ... 1_3_86.pdf

Leg strafklacht neer bij de politie tegen de vader en stel u bij seponering burgerlijk partij bij de onderzoeksrechter. U kan ook bij de burgerlijke rechter vorderen dat de vader u een dwangsom per dag betaalt telkens hij het kind niet afgeeft zoals het moet.

Kaleidoscope
Topic Starter

#10 , 04 jan 2025 22:14

Ik heb idd vandaag een strafklacht tov de vader neergelegd bij de politie. Nu met al de feiten die ik opnoemde stelde de politie vast dat er toch een 7 a 8 strafbare feiten die kunnen aanzien worden. En met dat het zoveel zijn en toch onrustwekkend ging de agente eerst kijken welke klacht nu naar een vos dossier of volledig naar het parket. Maar met dat weekend is en bijzondere jeugd er niet was gaat men maandag contact opnemen met mij.

Terug naar “Echtscheiding”