Destijds, toen mijn ex de echtelijke woning verliet, liet hij mijn bankkaart blokkeren zodat ik geen geld meer kon afhalen. Mijn loon was nog op deze rekening gestort en dus diende ik een andere rekening te openen.
Ondanks het blokkeren van de kaart had ik nog steeds een volmacht op deze rekening. In januari 2004 zijn we officieel gescheiden en dit werd overgeschreven in de registers van de burgerlijke stand in mei 2004.
Tijdens deze ganse vechtscheiding hield mijn ex vol dat hij alleen was en dat hij weinig inkomsten had. Allemaal leugens want ik kon via het online bankieren alles volgen wat hij deed... Ik heb er tot op vandaag nog niets mee aangevangen. Ondanks de mogelijkheden tot het overschrijven van gelden die mij niet toebhoorde (ik had zelf een rekening) heb ik dit nooit gedaan. Ik gebruikte enkel mijn ogen en mijn printer om alles af te drukken...
Mijn ex wil nog steeds niet overgaan te vereffening-verdeling! Hij blijft volhouden dat alles wat hij mee heeft ook van hem is... en dat is dus wel de ganse inboedel!
Kan ik alsnog vandaag gebruik maken van de afdruk van deze bankverrichtingen om zodoende wat druk te zetten? Is dit een schending van de privacy? Het draait hier niet enkel om de zichtrekening maar ook om de spaarrekening (waar nog veel gezamelijk geld opstond)...