leugens en bewijzen

Cindy
Topic Starter

leugens en bewijzen

#1 , 05 okt 2006 11:12

Destijds, toen mijn ex de echtelijke woning verliet, liet hij mijn bankkaart blokkeren zodat ik geen geld meer kon afhalen. Mijn loon was nog op deze rekening gestort en dus diende ik een andere rekening te openen.

Ondanks het blokkeren van de kaart had ik nog steeds een volmacht op deze rekening. In januari 2004 zijn we officieel gescheiden en dit werd overgeschreven in de registers van de burgerlijke stand in mei 2004.

Tijdens deze ganse vechtscheiding hield mijn ex vol dat hij alleen was en dat hij weinig inkomsten had. Allemaal leugens want ik kon via het online bankieren alles volgen wat hij deed... Ik heb er tot op vandaag nog niets mee aangevangen. Ondanks de mogelijkheden tot het overschrijven van gelden die mij niet toebhoorde (ik had zelf een rekening) heb ik dit nooit gedaan. Ik gebruikte enkel mijn ogen en mijn printer om alles af te drukken...

Mijn ex wil nog steeds niet overgaan te vereffening-verdeling! Hij blijft volhouden dat alles wat hij mee heeft ook van hem is... en dat is dus wel de ganse inboedel!

Kan ik alsnog vandaag gebruik maken van de afdruk van deze bankverrichtingen om zodoende wat druk te zetten? Is dit een schending van de privacy? Het draait hier niet enkel om de zichtrekening maar ook om de spaarrekening (waar nog veel gezamelijk geld opstond)...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 05 okt 2006 11:34

Mijn loon was nog op deze rekening gestort...
Heeft U geen loonfiche's?

Cindy
Topic Starter

#3 , 05 okt 2006 11:48

Hoi Lex,

Natuurlijk heb ik loonfiches... Ik kan duidelijk aantonen dat het geld op die rekening is gestort. Ik had toch graag deze 'bewijzen' (als ik het zo mag noemen?) gebruikt om aan te tonen dat ik alsnog kan weerleggen dat hij toen heeft gelogen. Ook om kunnen aan te tonen dat er nog geld op het spaarboekje stond maar dat hij deze helemaal heeft opgebruikt.. Hij beweerd dat er niets op stond toen...

Hij gaf weinig inkomsten aan en vele uitgaven (waaronder schulden) maar achteraf gezien had hij meer inkomsten dan uitgaven en helemaal niet zoveel schulden meer want dezelfde dag dat de dringende en voorlopige maatregelen werden uitgesproken, ging hij naar de bank om alles ineens te betalen.

Tot op heden blijft hij volhouden dat hij niemand heeft (ondanks dat hij deze persoon geld laat storten op zijn rekening al van in 2003) en dat hij weinig inkomsten heeft om zodoende niets te moeten betalen voor onze dochter.

Kan ik dan deze bewijzen (lees: afdrukken) gebruiken om mijn woorden wat sterker te maken of laat ik deze dan beter achterwege? Ik zou niet graag een Pv aan mijn broek hebben van schending van de privacy...

In het vonnis staat dat we kunnen gebruik maken van de notaris (kan ik niet betalen daar ik heel weinig fanci?le mogelijkheden heb) maar ik wilde dit onderling regelen. Toch blijft hij volhouden dat alles al verdeeld is... Ik krijg daar grijs haar van :wink:

Reclame

Lex

#4 , 05 okt 2006 12:11

Heeft U geen (Pro Deo) advocaat?

De helft van het verhaal houdt geen steek!

Cindy
Topic Starter

#5 , 05 okt 2006 12:19

De helft van het verhaal houdt geen steek!
Is ook maar in zeer grote lijnen uitgelegd...

Ex is weg gegaan, liet kaart blokkeren, probeerde huishuur op te zeggen zonder mij, scheiding uitgesproken in jan. 2004 doch ex bleef leugens vertellen over zijn inkomsten en uitgaven, na de scheiding kwam pas de dringende en voorlopige maatregelen (maart 2004), overschrijving in registers mei 2004, twee jaar dochter niet komen ophalen (van okt. 2004 tot en met vandaag).. nog steeds geen vereffening-verdeling en ondertussen hebben we nu een procedure lopen op de jeugdrechtbank...

Het echter wel mijn verhaal (spijtig genoeg) :cry:

Je schrijft dat de helft van het verhaal geen steek houdt... Wat bedoel je daarmee? Ik wil het anders proberen beter uit te leggen hoor...

Wesley

#6 , 05 okt 2006 12:23

Advies van de notaris is gratis, net zoals het justitiehuis (vraag inlichtingen op griffie rechtbank).

Als de vereffening-verdeling een onroerend goed betreft MOET er een notaris aan te pas komen.

Dgl. materie is te gecompliceerd voor een kort geschreven antwoord (je weet nooit alle feiten en 1ste functie van dit forum is doorverwijzen naar gepaste person die u zo goedkoop mogelijk kan helpen) - beleg een afspraak met een expert, in 1ste instantie idd een notaris.

Lex

#7 , 05 okt 2006 12:37

Je schrijft dat de helft van het verhaal geen steek houdt... Wat bedoel je daarmee? Ik wil het anders proberen beter uit te leggen hoor...
Art.877.Wanneer er gewichtige,bepaalde en met elkaar overeenstemmende vermoedens bestaan dat een partij of een derde(hier de bank+werkgever van uw ex) een stuk onder zich heeft dat het bewijs inhoudt van een ter zake dienend feit,kan de rechter bevelen dat het stuk...bij het dossier van de rechtspleging wordt gevoegd.(Gerechtelijk Wetboek).

Waar wacht(te) uw advocaat op?

TAS

#8 , 05 okt 2006 16:59

Zo lang u een volmacht had kon u wettig kopie van de bankverrichtingen afdrukken en die afdrukken kan u nog steeds gebruiken in het kader van uw vereffening-verdeling van het gemeenschappelijk huwelijksvermogen.

Cindy
Topic Starter

#9 , 05 okt 2006 17:34

Waar wacht(te) uw advocaat op?
Ja, op wat wacht mijn advocaat...? Ik zou het ook niet weten. Ik heb al elke maand gevraagd om nu eens werk te maken van de vereffening-verdeling maar ik krijg hem dus niet in aktie gezet. Elke keer zegt hij dat dit wel in orde zal komen maar ik kom steeds tot de veronderstelling dat hij dat op een lange baan schuift.

Neen, ik weet niet meer wat ik nog moet doen om hem stappen te laten zetten.

Wij hebben geen onroerend goed te verdelen en daarom dat de advocaat dit onderling wilt regelen... Maar de grote vraag blijft: WANNEER?

Terug naar “Echtscheiding”