Roderidder,
't is eerder omgekeerd hoor, 't is de pa die de omgangsregeling veranderd heeft. De jongens schikken zich naar wat hij gevraagd heeft. Ze hebben geen conflict met hun pa hoor, z?ker niet. 't is eerder een situatie die ook zo gegroeid is omwille van het ouder worden van de jongens en de nieuwe gezinssituatie van mijn ex. Hij is ondertussen weer getrouwd en de verstandhouding tussen zijn nieuwe echtgenote en de jongens is niet zo spetterend om het zacht uit te drukken.
Gevolg is dat de jongens heel sporadisch nog bij hun pa op bezoek gaan. Laatste keer dat ze hem hebben gezien was ergens in augustus. Hij belt hen zelf nooit op of zoekt geen contact met hen.
Noch ik, noch de jongens zijn uit op de portemonnee van hun pa hoor. Maar de onderhoudsbijdrage die in 1994 werd afgesproken (kids toen 5 en 6 jr) voldoet niet meer aan de huidige toestand. Die bedroeg indertijd 4000BF/kind of €100.
Nu zijn de jongens 17 en 18 en de oudste is aan hogere studies begonnen. De jongste zal dat binnenkort ook doen. Dus een herziening dringt zich nu wel op.
Ik ga op zoek naar uitspraken in andere rechtszaken omdat ik weet dat het niet vanzelfsprekend is dat een afspraak in een EOT kan gewijzigd worden. Daar zijn uiteraard goede argumenten voor nodig. In Belgi? bestaat geen echt wettelijk criterium om onderhoudsbijdragen te bepalen. De methode Renard lijkt mij eerlijk omdat daar rekening wordt gehouden met beide inkomens. Maar het hangt eigelijk uitsluitend van de rechter af of hij daar gebruik van maakt of niet.
Lex,
Thanks voor de tips !!