wat is een goede regeling voor mij is dat een regeling waarin de noden van een kind voorop staan
en keert de situatie dan moet je de situatie kunnen aanpassen aan de noden vh kind en wat het beste is
het is niet wat voor een vd ouders het beste uitkomt het is belangrijk om te werken vanuit het kind
en ik vind dat goed dat mijn vragen beantwoord worden vanuit verschillende hoeken
anders zou ik mijn vraag niet stellen hier
ik heb nog nooit in zo n situatie gezeten mijn kids uit vorig huwelijk waren al groter vandaar dit is ook nieuw voor mij
ik hoop dat de gemoederen zakken bij hem en dat we eraan uit geraken om in het belang van het kind te handelen
Met deze zou ik je willen nomineren in de gallerij der goede quotes
Het treft de kern waarbij het duidelijk kan worden "het is niet wat voor een vd ouders het beste uitkomt het is belangrijk om te werken vanuit het kind"
Wetenschappers weten reeds geruime tijd dat chronische ouderconflicten vernietigend werkt op het welzijn van het kind.
Bij deze volg ik de visie van gescheidenluc
Het is dus niet het al dan niet aanwezig zijn bij de bevalling het draait om hoe vlug ouders in staat zijn om de andere te vergeven om zijn daden/beslissingen.
Stel dat de vader je dit nooit vergeeft waar sta je dan?
Nu dat is maar een voorbeeld maar je begrijpt dat als de vader telkens maar weer moet slikken wat niet te slikken is en waarbij wat hij moet slikken steeds maar weer groter wordt dat dit leidt tot vb. wanhoopsdaden.
Langs de andere kant is dat nu eenmaal zo dat 2mensen in een zodanig conflict geraken dat er geen oplossing meer is, ook niet met goede wil van beide. Waarom zou dat bij ouders niet zo zijn? Ook al is het conflict groot dan nog dienen beide ouders gelijke kansen te krijgen om een hechtingsband met het kind op te bouwen. Die band is een heilige koe en elke ouder die die band met de andere ouder vernietigd zou men gradueel zijn ouderschap moeten ontnemen. Ook borstvoeding van een scheidingsbaby kan de hechtingsband met de vader in gevaar brengen. Het is een vanzelfsprekendheid dat je in een dergelijk geval de borstvoeding ondergeschikt moet maken aan de elementen die kunnen bijdrage om het langdurig conflict te milderen. Die borstvoeding blijft niet tot zijn of haar 18é verjaardag maar heden verliest 15% van de scheidingsjongeren alle contact met 1 van zijn ouders (meestal de vader) en dat is way out of line!
RR