advies bezoekrecht

roderidder
Contacteer: Website

Re: advies bezoekrecht

#16 , 17 okt 2011 17:10

eylis, mijn pleidooi is niet dat hij MOET aanwezig zijn bij de bevalling, mijn pleidooi is dat er dient gezorgd te worden voor evenwichtige zorg&opvoedingsregelingen als de ouders er zelf niet uitgeraken.

Wat vond je van de video?

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder

#17 , 17 okt 2011 17:15

RR ik betwist het vaderschap NIET. (goeie grutten, lees mijn vroegere posts in dat verband eens...ik ben de eerste om dit vurig te verdedigen)
Wel dat heb ik gedaan en juist daarom vind ik het nodig je erop te wijzen dat je nogal erg genderdiscriminerend denkt en je dat ook uit.

RR

eylis

#18 , 17 okt 2011 17:24

ook dat nog....
RR als je zelf al zou kunnen voorstaan op een totaal gendervrij denken begin je best niet om een vrouw af te raden borstvoeding te geven...

Reclame

zwanger76
Topic Starter

#19 , 17 okt 2011 17:29

beste rr en eylis

ik heb mijn 2 van mijn 3 kinderen ook borstvoeding gegeven en mijn huidige man(ex) hoe je het ook noemt is voorstander van borstvoeding
dit was zo afgesproken en alsook voor mij omdat mijn baarmoeder niet voldoende samen trekt hebben ze me aangeraden terug borstvoeding te geven om bloedingen na bevalling die ik in het verleden had toen ik geen borstvoeding gaf .dus ik zou dat niet doen om olie op het vuur te gieten .
we hadden ook afgesproken toen hij nog voor rede vatbaar was dat hij dagelijks kind kon komen bezoeken doordat ik borstvoeding gaf .
alles is met gyneacoloog besproken en zei opteerd zolang situatie niet beterd dat vader buiten verloskwartier moet wachten doordat ik van het moment kindje geboren word ik curettage moet krijgen en afhankelijk van bloedverlies nachtje intensieve moet .ik heb 3 moeilijke zwangerschappen gehad en normaal mocht ik geen meer krijgen en toch heb ik nog eentje maar medisch weet hij alle gevolgen en wat er allemaal kan mis gaan.indien situatie verbeterd zal ook alles beter bespreekbaar zijn maar dat is nu niet zo

lucgescheiden

#20 , 17 okt 2011 17:35

Een iets wat gynaecoloog zet een vader niet op 2cm van uw meest intieme delen,
doch aan het hoofdeind van de bevallingstafel.

Waar de moeder van mijn kinderen eiste dat ik telkenmale aanwezig was,
al was het maar om mijn hand blauw te knijpen.

Als vader ben je (achteraf) blij dat je erbij was, en je kind(eren) mee op de wereld mocht zetten.

Ik herinner me daarvan dat de gynaecoloog op zeker moment vroeg om hem te helpen, terwijl er toch tal van verpleegsters aanwezig waren.
Deze artsen weten dus maar al te best hoe belangrijk het is voor een vader-kind relatie, om de band vanaf de geboorte te vestigen.
De grote problemen tussen beide ouders zijn daar ongeschikt aan, dat weet hij wellicht het best.
Die moeten maar even opzij gezet worden, bij een geboorte primeert het kind.

Bekijk het als een wapenstilstand op kerstmis!
Handige documenten voor Personenrecht

zwanger76
Topic Starter

#21 , 17 okt 2011 17:37

deze zwangerschap is destijds goed overwogen met de neg en pos gevolgen heb kijkoperaties gehad en onderzoeken door problematiek in het verleden
alles is toen met hem besproken dus
het is enkel nu dat ik gewoon via deze site raad vroeg
als de gemoederen zakken en hij kalmeert dan zou ik niets liever willen dat hij de geboorte van zijn kind meemaakt dat is het mooiste wat er is
maar het moet gaan ook als je in ruzie zijt en agressie dan gaat dat niet
en ik ben ook voorstander van een goede regeling maar nogmaals het moet mogelijk zijn
mijn 3 kids uit 1 ste huwelijk waren 1 st enkel om de 14 dagen maar als zij in de week eens bij de papa wilden gaan of hij wilde ze komen bezoeken had ik daar nooit problemen mee nooit
maar ik zeg het wij zijn als vrienden uiteen gegaan en hebben altijd alles laten staan in teken vd beste regeling kids ook al zat hij ieder jaar 4 maand in het buitenland voor zijn werk
het gaat me nu gewoon om deze situatie omdat ik het gewoon niet meer weet .meer niet

zwanger76
Topic Starter

#22 , 17 okt 2011 17:40

beste luc gescheiden
ik weet maar al te goed wat het is om als vader bij de geboorte te zijn
ik hoop dat hij tot inkeer komt en beseft dat hij enkel nu de situatie onder controle heeft
indien hij eindelijk kalmeerd en voor rede vatbaar is zou ik niet anders willen dat hij zijn kind geboren ziet worden
gyneacoloog stelt nu voorrang op mijn gezondheidstoestand en vorige problemen bij zwangerschap

lucgescheiden

#23 , 17 okt 2011 17:45

Beschrijf deze wapenstilstand op voorhand en laat hem ervoor tekenen.
Als alles dan naar wens verloopt, zullen jullie beiden een mooie herinnering koesteren.
En dat zal mogelijk later helpen om uit de onmin te raken.

roderidder

#24 , 17 okt 2011 17:49

en ik ben ook voorstander van een goede regeling
en als de door U voorgestelde goede regeling omkeerd blijft dit dan een goede regeling en zo nee waarom niet?

uiteraard ben je net als iedereen welkom op dit forum. De meerwaarde is juist dat je vragen/bedenkingen met verschillende invalshoeken beantwoord worden.
Dat is bij een advocaat geheel anders.

RR

zwanger76
Topic Starter

#25 , 17 okt 2011 18:05

rr
wat is een goede regeling voor mij is dat een regeling waarin de noden van een kind voorop staan
en keert de situatie dan moet je de situatie kunnen aanpassen aan de noden vh kind en wat het beste is
het is niet wat voor een vd ouders het beste uitkomt het is belangrijk om te werken vanuit het kind
en ik vind dat goed dat mijn vragen beantwoord worden vanuit verschillende hoeken
anders zou ik mijn vraag niet stellen hier
ik heb nog nooit in zo n situatie gezeten mijn kids uit vorig huwelijk waren al groter vandaar dit is ook nieuw voor mij
ik hoop dat de gemoederen zakken bij hem en dat we eraan uit geraken om in het belang van het kind te handelen

lucgescheiden

#26 , 17 okt 2011 18:22

Waar dat '"er uit raken" idd het meest belangrijke is voor het kind, maar
tevens voor jou om je met een gerust gemoed te kunnen concentreren op de geboorte en
je niet hoeft bang te zijn omtrent eventuele scenes of ontvoering.

Werk proactief, nu je het kan!

Ik duim en hoop met u mee!

zwanger76
Topic Starter

#27 , 17 okt 2011 18:36

lucgescheiden

mercikes laat ons hopen dat er wat rust komt en dat er eindelijk genoten kan worden vd zwangerschap en dat idd de geboorte goed mag verlopen en in alle sereniteit
want nu heb ik al nachtmerries gehad ivm geboorte vooral omdat hij zo nu doet maar ook familie die er zich mee moeit
maar hij is en blijf de vader vh kind en dat vergeten ze soms

lucgescheiden

#28 , 17 okt 2011 19:09

Dat is idd de spirit die bij éénieder zou moeten leven, handel ernaar!
Veel sterkte!

roderidder

#29 , 17 okt 2011 19:12

wat is een goede regeling voor mij is dat een regeling waarin de noden van een kind voorop staan
en keert de situatie dan moet je de situatie kunnen aanpassen aan de noden vh kind en wat het beste is
het is niet wat voor een vd ouders het beste uitkomt het is belangrijk om te werken vanuit het kind
en ik vind dat goed dat mijn vragen beantwoord worden vanuit verschillende hoeken
anders zou ik mijn vraag niet stellen hier
ik heb nog nooit in zo n situatie gezeten mijn kids uit vorig huwelijk waren al groter vandaar dit is ook nieuw voor mij
ik hoop dat de gemoederen zakken bij hem en dat we eraan uit geraken om in het belang van het kind te handelen
Met deze zou ik je willen nomineren in de gallerij der goede quotes

Het treft de kern waarbij het duidelijk kan worden "het is niet wat voor een vd ouders het beste uitkomt het is belangrijk om te werken vanuit het kind"
Wetenschappers weten reeds geruime tijd dat chronische ouderconflicten vernietigend werkt op het welzijn van het kind.

Bij deze volg ik de visie van gescheidenluc
Het is dus niet het al dan niet aanwezig zijn bij de bevalling het draait om hoe vlug ouders in staat zijn om de andere te vergeven om zijn daden/beslissingen.
Stel dat de vader je dit nooit vergeeft waar sta je dan?

Nu dat is maar een voorbeeld maar je begrijpt dat als de vader telkens maar weer moet slikken wat niet te slikken is en waarbij wat hij moet slikken steeds maar weer groter wordt dat dit leidt tot vb. wanhoopsdaden.

Langs de andere kant is dat nu eenmaal zo dat 2mensen in een zodanig conflict geraken dat er geen oplossing meer is, ook niet met goede wil van beide. Waarom zou dat bij ouders niet zo zijn? Ook al is het conflict groot dan nog dienen beide ouders gelijke kansen te krijgen om een hechtingsband met het kind op te bouwen. Die band is een heilige koe en elke ouder die die band met de andere ouder vernietigd zou men gradueel zijn ouderschap moeten ontnemen. Ook borstvoeding van een scheidingsbaby kan de hechtingsband met de vader in gevaar brengen. Het is een vanzelfsprekendheid dat je in een dergelijk geval de borstvoeding ondergeschikt moet maken aan de elementen die kunnen bijdrage om het langdurig conflict te milderen. Die borstvoeding blijft niet tot zijn of haar 18é verjaardag maar heden verliest 15% van de scheidingsjongeren alle contact met 1 van zijn ouders (meestal de vader) en dat is way out of line!

RR

ovan

#30 , 17 okt 2011 19:35

voor elke vader is het meemaken van de geboorte van je kind een emotionele ervaring.
de vraag is dus idd niet, of de vader bij die bevalling moet betrokken zijn , maar hoe.
Als zwanger76 er alles aan doet om een een manier te vinden dat de vader erbij betrokken is, maar dmv goede afspraken idd de garantie voor sereniteit en rust kunnen geven. Laat dat emotionele moment voor beide ouders een "bezegeling" zijn voor de afgesproken intenties.
...maar hij is en blijf de vader vh kind...
heel mooi om dat te lezen en toont dat jij de juiste intenties hebt. Als je daar voor opkomt, toon je respect, maar mag je ook de verantwoordelijkheid van de vader inroepen/ verwachten. Dat moet je hem ook duidelijk maken. Hopelijk zal hij, vanuit het respect ook zijn verantwoordelijkheid opnemen. het is geven en nemen in het belang van het kind.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”