Hoi allemaal,
in 2011 hadden we een vonnis van de vrederechter dat de kinderen 4 weekends op 5 bij mij zouden verblijven. Ik zou hen van school halen, en maandag naar school brengen. Dus eingelijk 3 dagen van de 7 waren ze bij mij.
Nu al meer als een jaar geleden is er een procedure opgestart bij de jeugdrechtbank, waar ik mee begonnen ben. Mijn ex pestte mij, treiterde mij en kwam het vonnis niet na.
Nu, zoveel later, doet hij nog steeds wat hij wil, en zijn er geen consequenties.
Deze vrijdag zouden we weer op het gerecht moeten zijn, maar is de zaak weeral maar eens uitgesteld doordat zijn advocaat gisteravond laat nog een document naar mijn advocaat had gemaild met een tegeneis.
Nu krijg ik deze avond van mijn ex bericht, dat volgend weekend officieel zijn weekends is (inderdaad) en dat de herfstvakantie voor hem is dit jaar (klopt ook). Nu zegt hij daar nog bij dat het weekend voor de herfstvakantie en het weekend erna, ook voor hem zijn. Ik krijg mijn kinderen van hem dus niet te zien tot 7 november.
Mijn vraag is nu, wat kan ik hieraan doen?
Morgen ga ik sowieso mijn advocaat bellen, sowieso langs de politie om te vragen hoe ik hierop moet reageren en wat mijn rechten zijn en wat effectief kan, en de scholen almaar op de hoogte brengen dat ze de kinderen vrijdag 24 oktober niet mogen meegeven aan hem (dit is nog eens voorgevallen, en toen zeiden ze dat ze enkel de politie konden laten komen, dat zal dus dit keer ook wel zo zijn, maar dan zijn ze alvast op de hoogte).
Heeft er iemand nog suggesties voor mij over wat ik nog kan doen? Wat ik zéker moet doen? En wat ik niet mag doen?
Alvast bedankt voor uw antwoord.