Even schetsen.
Uit de echt gescheiden in 2010, woning in onverdeeldheid gehouden, bewoond door ex.
Nadat kinderen zelfstandig waren wil ik de woning verkopen, ex ligt dwars en uiteindelijk na 2 jaar procederen krijg ik van Hof 1ste aanleg gelijk dat woning moet verkocht worden. Ex blijft dwarsliggen en wil enkel uit de hand terwijl gerechtelijk openbaar is uitgesproken.
Na nog enkele maanden gaat zij akkoord met vrijwillige openbare verkoop. De woning wordt geschat en minimumprijs gesteld op 260.000 €. Op de zitdagen is er jammer weinig animo en het bieden stopt bij 230.000. Notaris overlegt ik ga akkoord, ex weigert bod dus verkoop wordt ingehouden.
Dus 2,5 jaar later en nog geen stap verder. Nu wordt het waarschijnlijk toch een uit de hand verkoop.
Mijn vraag : Mijn ex wil niet onder de 255.000 zakken als vraagprijs , voor mij mag dit minder. Wat als we niet overeenkomen over deze minimumprijs? Ik dacht dat bij een uit de hand verkoop gewoon het hoogste bod wordt aanvaard ongeacht of dit een minimumprijs heeft gehaald als één van beide partijen akkoord is? Klopt dit.