Verkoop woning -never ending story?

Walter1
Topic Starter

Verkoop woning -never ending story?

#1 , 01 dec 2014 16:07

Even schetsen.
Uit de echt gescheiden in 2010, woning in onverdeeldheid gehouden, bewoond door ex.
Nadat kinderen zelfstandig waren wil ik de woning verkopen, ex ligt dwars en uiteindelijk na 2 jaar procederen krijg ik van Hof 1ste aanleg gelijk dat woning moet verkocht worden. Ex blijft dwarsliggen en wil enkel uit de hand terwijl gerechtelijk openbaar is uitgesproken.

Na nog enkele maanden gaat zij akkoord met vrijwillige openbare verkoop. De woning wordt geschat en minimumprijs gesteld op 260.000 €. Op de zitdagen is er jammer weinig animo en het bieden stopt bij 230.000. Notaris overlegt ik ga akkoord, ex weigert bod dus verkoop wordt ingehouden.
Dus 2,5 jaar later en nog geen stap verder. Nu wordt het waarschijnlijk toch een uit de hand verkoop.

Mijn vraag : Mijn ex wil niet onder de 255.000 zakken als vraagprijs , voor mij mag dit minder. Wat als we niet overeenkomen over deze minimumprijs? Ik dacht dat bij een uit de hand verkoop gewoon het hoogste bod wordt aanvaard ongeacht of dit een minimumprijs heeft gehaald als één van beide partijen akkoord is? Klopt dit.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 dec 2014 19:36

Laat haar die prijs betalen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Sirkii

#3 , 01 dec 2014 21:08

Bij verkoop.uit de hand en vrijwillige openbare verkoop moet je beiden akkoord zijn. Anders terug naar de rechter voor gedwongen openbare verkoop maar dan kan de opbrengst tegenvallen ... Had die uitspraak van de rechter geen gedwongen verkoop voorzien? ... Probeer anders af te spreken met je ex om het te koop te zetten aan 255.000 euro doch bv na 3 maand elke maand 10000 euro te zakken. Als een van beiden er nog woont lopen ook de bezettingsvergoedingen op.

Reclame

Walter1
Topic Starter

#4 , 02 dec 2014 11:37

@ Wanton: zij heeft momenteel enkel inkomsten ziekte, dus geen centen voor afkoop...maar wél voor advocaten en notariskosten!
@Sirkii: Gedwongen verkoop was voorzien, maar wegens protest advocaat tegenpartij etc..heeft notaris als tussenvoorstel vrijwillige openbare verkoop voorgesteld...helaas... misschien dat mijn advocaat nu wel terug gedwongen gerechtelijke openbare verkoop kan eisen? Ik wil echt geen 6 maanden meer wachten, het zit me al tot hier.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 dec 2014 15:59

Vonnis gewoon uitvoeren: dus gedwongen verkoop, en niet verder meer discuteren..

Terug naar “Echtscheiding”