Hoger beroep vereffening/verdeling.

Mollaertm
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Hoger beroep vereffening/verdeling.

#1 , 23 okt 2018 14:14

In 2013 heb ik de scheiding aangevraagd en heb ondertussen bijna het volledige traject gevolgd i.v.m. de vereffening/verdeling maar mijn ex man is met niets akkoord.
Bij de werkzaamheden vereffening/verdeling op 30/09/2015 heeft zijn advocaat de laatste aanvullende synthesenota overgemaakt zoals afgesproken in de termijnen. Plots op 24/11/2015 komen ze met een gecorrigeerde nota en was buiten de afgesproken termijn waardoor er onmiddellijk een proces-verbaal van zwarigheden is opgemaakt. En de gecorrigeerde nota is verworpen. Op 30/06/2017 heeft de notaris zijn PV advies opgemaakt en doorgestuurd naar de rechtbank van eerste aanleg. Dat is voorgekomen en hebben het standpunt van de notaris genomen waardoor de tgp nog moet betalen van de huwgemeenschap. Uiteraard wat te verwachten was gaan zij nu in hoger beroep. Mijn vraag is beginnen we weer van op nul met deze procedure en de zaken die bekrachtigd zijn door de notaris en rechtbank van eerste aanleg vervallen deze dan? Zo kan hij blijven procederen om toch niet te moeten betalen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy

#2 , 23 okt 2018 14:20

Heb vroeger werkmakker gehad welke 20 jaar gedaan heeft over zijn verdeling .

scorpioen

#3 , 23 okt 2018 14:44

Door het hoger beroep staat u in dezelfde situatie als waarin u zich bevond toen de zaak, na neerlegging van het pv van zwarigheden, gepleit werd op de rechtbank van eerste aanleg. De hele procedure bij de notaris moet dus niet worden overgedaan, wel de procedure bij de rechtbank, na neerlegging van het pv van zwarigheden.

Reclame

Mollaertm
Topic Starter

#4 , 23 okt 2018 15:03

M.a.w. als ik het goed begrijp blijft het standpunt van de notaris en daar kan niet meer aan gewijzigd worden?

scorpioen

#5 , 23 okt 2018 16:14

Het hof van beroep moet hetzelfde beoordelen als de rechtbank van eerste aanleg. Dat betekent dat het hof van beroep de bezwaren die bij de notaris gemaakt werden moet beoordelen en moet beslissen hoe de vereffening en verdeling eruit ziet.
Het hof van beroep kan de beslissing van de rechtbank van eerste aanleg volledig hervormen en dus anders oordelen, het kan ook hetzelfde beslissen.

Terug naar “Echtscheiding”