samen huis gekocht-ex wil niet uitgekocht worden

talitakumi
Topic Starter

samen huis gekocht-ex wil niet uitgekocht worden

#1 , 29 mar 2010 23:04

Onlangs heb ik iemand leren kennen waar het heel goed mee klikte. Bleek echter dat hij "eigenlijk met iemand was, er samen een huis mee had gekocht in 2004, en dat zij niet uitgekocht wilde worden dus hij zat ermee aan zijn been en kon dus niet anders dan erbij blijven"...

De meesten zullen na het lezen van bovenstaande al glimlachen, ik weet het...

Mss ter bevestiging van mijn mening hierover dan...

Het verhaal gaat zo: het huis zou al twee keer geschat zijn maar mevrouw (ze zijn niet getrouwd) zou telkens niet akkoord zijn geweest. Ze wil daar gewoon niet weg.

Volgens "hem", is de enigste manier die overblijft, het huis openbaar verkopen. Maar dat wil hij niet omdat hij zo teveel geld zou verliezen.

Nu ben ik onlangs te weten gekomen dat hij eigenaar is van een appartement aan de kust (dit jaar afbetaald). M.a.w., het verkopen van dit appartement zou toch meer dan genoeg moeten zijn om mevrouw uit te kopen...

Want dat huis (dat blijkbaar verre van in orde is en nog massa's werk aan is) wil hij onder geen voorwaarde opgeven, het is zijn enigste zekerheid naar de toekomst toe... (tot ik het wist van dat appartement en dus zoiets had van "een afbetaald appartement aan de kust is volgens mij toch ook een dikke zekerheid, niet?)

Maar, dat app wil hij niet verkopen, want als hij oud zal zijn, dan wil hij terug in dat app gaan wonen, want dan zal dat huis te groot zijn en kan hij de tuin niet meer onderhouden... :roll:

In het kort, en samengevat op basis van het gevoel dat ik bij dit verhaal heb, is hij mij dikke bullshit aan het vertellen.

Ik stelde me in zijn plaats: moest ik samenwonen met iemand waar ik een huis mee heb gekocht, en die heeft mij meermaals bedrogen (zijn versie...), de klik is er niet meer, en die persoon weigert het huis te verlaten en uitgekocht te worden, dan pest ik die er gewoon uit.

Ik breng mijn nieuwe vriend mee naar huis, schop haar in de zetel, en indien teveel commentaar zou mijn antwoord zijn:" tja, als jij hier persé wil blijven wonen, dan zul je dit er allemaal bij moeten nemen mijn beste!"

Ben ik hier verkeerd of zijn er effectief wel mogelijkheden om iemand uit het huis te zetten dat je samen hebt gekocht, als die zich niet wil laten uitkopen??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 mar 2010 23:21

Volgens "hem", is de enigste manier die overblijft, het huis openbaar verkopen. Maar dat wil hij niet omdat hij zo teveel geld zou verliezen.
Als het bij een openbare verkoop geen hoge prijs haalt dan is dit voor hem toch een buitenkans om het aan een lage prijs te kopen?

In het kort, en samengevat op basis van het gevoel dat ik bij dit verhaal heb, is hij mij dikke bullshit aan het vertellen. Ja dus.

Ik breng mijn nieuwe vriend mee naar huis, schop haar in de zetel, en indien teveel commentaar zou mijn antwoord zijn:" tja, als jij hier persé wil blijven wonen, dan zul je dit er allemaal bij moeten nemen mijn beste! Als die andere persoon mede-eigenaar is bepaalt die mee wie er in het huis mag wonen. Gaat dus niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

witje

#3 , 30 mar 2010 07:55

dumpen...

Reclame

eylis

#4 , 30 mar 2010 11:32

ze wonen samen zonder getrouwd te zijn?
Wil je weten of hij echt voor jou wil kiezen?
doe de test :twisted:
1/ Vraag hem ten huwelijk :D
Als hij daartoe instemt (gesteld dat je dat nog wil natuurlijk...), trouw dan snel en vraag bij de gemeente je domicilie op "het echtelijk adres" aan.
(refererend naar je wettelijk huwelijk.

Dan stappen jullie samen naar ex-mevrouw en beroep je je op artikel 213 BW:
“echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.”

Vraag aan de rechtbank gedwongen openbare verkoop aan (om uit de onverdeeldheid te treden) aan: wellicht gaat het huis goedkoper onder de hamer: en dan kopen jullie het samen.

als hij dit niet wil, wil hij jou gewoonweg niet,
dumpen dan maar die handel..

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”