De meesten zullen na het lezen van bovenstaande al glimlachen, ik weet het...
Mss ter bevestiging van mijn mening hierover dan...
Het verhaal gaat zo: het huis zou al twee keer geschat zijn maar mevrouw (ze zijn niet getrouwd) zou telkens niet akkoord zijn geweest. Ze wil daar gewoon niet weg.
Volgens "hem", is de enigste manier die overblijft, het huis openbaar verkopen. Maar dat wil hij niet omdat hij zo teveel geld zou verliezen.
Nu ben ik onlangs te weten gekomen dat hij eigenaar is van een appartement aan de kust (dit jaar afbetaald). M.a.w., het verkopen van dit appartement zou toch meer dan genoeg moeten zijn om mevrouw uit te kopen...
Want dat huis (dat blijkbaar verre van in orde is en nog massa's werk aan is) wil hij onder geen voorwaarde opgeven, het is zijn enigste zekerheid naar de toekomst toe... (tot ik het wist van dat appartement en dus zoiets had van "een afbetaald appartement aan de kust is volgens mij toch ook een dikke zekerheid, niet?)
Maar, dat app wil hij niet verkopen, want als hij oud zal zijn, dan wil hij terug in dat app gaan wonen, want dan zal dat huis te groot zijn en kan hij de tuin niet meer onderhouden...

In het kort, en samengevat op basis van het gevoel dat ik bij dit verhaal heb, is hij mij dikke bullshit aan het vertellen.
Ik stelde me in zijn plaats: moest ik samenwonen met iemand waar ik een huis mee heb gekocht, en die heeft mij meermaals bedrogen (zijn versie...), de klik is er niet meer, en die persoon weigert het huis te verlaten en uitgekocht te worden, dan pest ik die er gewoon uit.
Ik breng mijn nieuwe vriend mee naar huis, schop haar in de zetel, en indien teveel commentaar zou mijn antwoord zijn:" tja, als jij hier persé wil blijven wonen, dan zul je dit er allemaal bij moeten nemen mijn beste!"
Ben ik hier verkeerd of zijn er effectief wel mogelijkheden om iemand uit het huis te zetten dat je samen hebt gekocht, als die zich niet wil laten uitkopen??