Mijn beste vriend heeft een vriendin uit Spanje. Zij is vorige week naar hier gekomen met de bedoeling om te blijven. Hoewel ik uiteraard hoop dat hun relatie eeuwig blijft duren en zij het eeuwige geluk vinden bij elkaar, ben ik ook ongerust wat dit voor mijn vriend zou kunnen betekenen.
Ze is van plan om hier werk te zoeken en mag hier nu drie maanden verblijven. Ze gaat dus ook haar domicilie bij mijn vriend zetten. Zij heeft echter niets. Ze heeft geen spullen meegebracht, op uitzondering van wat kleren, en heeft ook geen geld. Ik weet dat, als zij schuld zou maken e.d. ze ook bij mijn vriend kunnen aankloppen en ervan uitgaan dat al wat er in het appartement staat, gemeenschappelijk is.
Is er een manier waarop hij zich daartegen zou kunnen beschermen? Kan er een bepaald papier opgemaakt worden waarin duidelijk gesteld wordt dat alle bezittingen van hem alleen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld? Ik vermoed van niet, maar ik stel de vraag toch maar.
Zijn er nog dingen waar zij op moeten letten? Asl hun relatie toch niet zou lukken, wat zou hij dan moeten doen om haar buiten te kunnen zetten eens haar domicilie daar staat? Maakt het uit dat zij van buitenlandse afkomst is?
Ik zeg het nogmaals. Ik hoop voor hen dat het lukt, maar ik wil echt weten hoe hij zichzelf kan beschermen indien het toch misloopt ...