Allen,
Ik heb 3 jaar geleden een huis gekocht via een sociale lening. Nu heb ik sinds een tijd een vriendin, en uiteraard wordt over het huis gepraat. We zouden het huis op beide namen willen zetten, maar hebben geen idee hoe dit moet of waarvoor we moeten opletten, en wat de kosten of valkuilen voor beiden zijn.
Ik heb in dit huis over de jaren heen al veel geld geïnvesteerd, niet alleen de lening en aankoop zelf, maar ook renovaties. Hoe pakken we dit aan? Kunnen we zelf onderling regelen dat zij mij van alle investeringen (aankoop, schuldsaldo, renovaties, lening, notariskosten, schrijfkosten,...) de helft terug betaalt? Of dat we een bedrag overeen komen? Ik heb al geïnformeerd bij de VMSW, en haar naam ook op de lening krijgen is geen probleem. Moeten we een notaris hebben om een nieuwe akte op te maken? Ik neem aan van wel. Hoe zit het met de schuldsaldoverzekering? Uiteraard staat die op mijn naam, en die heb ik dan ook in 1 stuk betaald. We moeten dus een nieuwe schuldsaldoverzekering nemen.
Zoals wij het zien zou zij mij van al mijn investeringen de helft betalen (of de volgende facturen betalen tot ze aan die som zit) en dan gewoon het huis en grond 50/50 verdelen voor beiden.
Alvast bedankt voor uw antwoorden.