hallo , ik kom even te rade via dit forum , want ik zie door de bomen het bos niet meer in de wetgevingen en procedures .
ik zou nu eens eindelijk de juiste manier willen weten .
mijn probleem is als volgt :
ik ben gehuwd in 1984 , na 2,5 jaar huwelijk , is toen mijn "echtgenote " (die blijkbaar een ernstige graad van ' manziek ' had/heeft)
met 42 belgische frank thuis vertrokken om een pakje sigaretten te gaan halen .
* let op ! dit is echt geen cliche ! maar de pure waarheid **
ze is niet meer terug gekomen . tot op de dag van vandaag kan niemand haar vinden , zelfs niet de diensten bevolking .. want volgens hun zoektochten , komen ze niet verder dan dat zij ongeveer 3X per jaar ambtshalve geschrapt wordt enz..
ondertussen woon ik al 20 jaar samen met een andere ongehuwde vrouw , en heb er samen 4 kinderen mee :
respectievelijk 5 jaar - 10 jaar - 18 jaar - 19 jaar oud
ondanks dat ik ze steeds heb erkend als buitenechtelijk kind , dragen ze de naam van mijn ongehuwde vriendin . wat ook normaal is .
ik kan ze dus niet mijn achternaam laten hebben ...want ik ben nog steeds gehuwd ! na al die jaren !!!! dit huwlijk kan blijkbaar niet ontbonden worden , want men moet mijn echte vrouw een exploot kunnen afleveren en laten tekenen ter kennisgeving !
als ze haar toevallig kunnen vinden .. en de deurwaarder of politie bied zich aan ...verdwijnt ze weer als sneeuw voor de zon .
zodoende ben ik nog steeds aan het wachten op mijn scheiding , en op mijn pakje bastos sigaretten !
wat kan er nu eigenlijk aan gedaan worden ?? dat mijn EIGEN kinderen die ik heb met mijn vriendin mijn achternaam eindelijk kunnen dragen ??
ook de reglementering/ wetgeving van na 5 jaar bewezen feitelijke scheiding automatisch gescheiden te zijn .. is dus ook slechts een fabeltje ! want in mijn geval ben ik er nog steeds niet vanaf na 25 jaar !
ik kan het aantal keren dat ik haar oficieel als vermist heb opgegeven om haar op te sporen , niet meer op beide handen tellen !
ik zou nu wel eens eindelijk na 25 jaar willen huwen met de moeder van mijn 4 kinderen en ook mijn kinderen hun eigen wens geven van eveneens mijn achternaam te dragen .