kinderen willen achternaam van natuurlijke vader .

jef-S
Topic Starter

kinderen willen achternaam van natuurlijke vader .

#1 , 08 dec 2011 15:02

hallo , ik kom even te rade via dit forum , want ik zie door de bomen het bos niet meer in de wetgevingen en procedures .

ik zou nu eens eindelijk de juiste manier willen weten .

mijn probleem is als volgt :

ik ben gehuwd in 1984 , na 2,5 jaar huwelijk , is toen mijn "echtgenote " (die blijkbaar een ernstige graad van ' manziek ' had/heeft)
met 42 belgische frank thuis vertrokken om een pakje sigaretten te gaan halen .

* let op ! dit is echt geen cliche ! maar de pure waarheid **

ze is niet meer terug gekomen . tot op de dag van vandaag kan niemand haar vinden , zelfs niet de diensten bevolking .. want volgens hun zoektochten , komen ze niet verder dan dat zij ongeveer 3X per jaar ambtshalve geschrapt wordt enz..

ondertussen woon ik al 20 jaar samen met een andere ongehuwde vrouw , en heb er samen 4 kinderen mee :

respectievelijk 5 jaar - 10 jaar - 18 jaar - 19 jaar oud

ondanks dat ik ze steeds heb erkend als buitenechtelijk kind , dragen ze de naam van mijn ongehuwde vriendin . wat ook normaal is .

ik kan ze dus niet mijn achternaam laten hebben ...want ik ben nog steeds gehuwd ! na al die jaren !!!! dit huwlijk kan blijkbaar niet ontbonden worden , want men moet mijn echte vrouw een exploot kunnen afleveren en laten tekenen ter kennisgeving !

als ze haar toevallig kunnen vinden .. en de deurwaarder of politie bied zich aan ...verdwijnt ze weer als sneeuw voor de zon .

zodoende ben ik nog steeds aan het wachten op mijn scheiding , en op mijn pakje bastos sigaretten !

wat kan er nu eigenlijk aan gedaan worden ?? dat mijn EIGEN kinderen die ik heb met mijn vriendin mijn achternaam eindelijk kunnen dragen ??

ook de reglementering/ wetgeving van na 5 jaar bewezen feitelijke scheiding automatisch gescheiden te zijn .. is dus ook slechts een fabeltje ! want in mijn geval ben ik er nog steeds niet vanaf na 25 jaar !

ik kan het aantal keren dat ik haar oficieel als vermist heb opgegeven om haar op te sporen , niet meer op beide handen tellen !

ik zou nu wel eens eindelijk na 25 jaar willen huwen met de moeder van mijn 4 kinderen en ook mijn kinderen hun eigen wens geven van eveneens mijn achternaam te dragen .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 dec 2011 19:58

Wat bedoelt u met "ik ze steeds heb erkend als buitenechtelijk kind"?

Ik vermoed dat u ze niet juridisch hebt erkend, dat u juridisch niet hun vader bent.

Het feit dat uw echtgenote ambtelijk geschrapt is kan volgens mij geen reden zijn om de echtscheiding niet te kunnen aanvragen. In dat geval wordt de dagvaarding in echtscheiding betekend aan de Procureur des Konings.

Raadpleeg een advocaat. Die moet op korte tijd de echtscheiding kunnen rond krijgen. Daarna kan u de kinderen erkennen (ik vermoed dat ze juridisch geen vader hebben).

Ook zonder echtscheiding kan u de kinderen erkennen (art. 319bis BW). Zij kunnen dan uw naam krijgen als u dit samen met de moeder verklaart in de akte van erkenning.

jef-S
Topic Starter

#3 , 09 dec 2011 10:59

met het steeds erkennen van buitenechtelijk kind , bedoel ik dat ik bij alle 4 de geboortes telkens een erkenning heb gedaan van vaderschap - buitenechtelijk kind . deze is dus 4 keer ook overgemaakt aan de procureur des konings . deze vermelding staat dus ook telkens op hun geboorteakte

wat mijn scheiding probleem is .. zoals ik al vermeldde moet er een exploot afgegeven worden van de prokureur des konings aan haar zelf ! betekend en afgegeven worden .

daar gaat het dus juist om ! ze verdwijnd zodra ze haar willen benaderen en ze ondertekend NIETS
zodoende blijf ik nog altijd in de echt verbonden .

dit heeft mij al 3 advokaten gekost op 25 jaar . 5 keer heb ik haar oficieel als vermist moeten opgeven , zodat ze blijft " geseind staan voor op te sporen . maar telkens draait het er dus op uit dat mijn advocaat zijn geld verdiend , maar dat ik nog steeds in dezelfde situatie blijf zitten .

de laatste keer heeft mijn raadsman gezegd dat mijn kinderen vanaf hun 18 , mij moeten dagvaardigen om te eisen dat ze mijn naam krijgen . en op die manier de gerechtelijke procedure te gebruiken .

dis zou nu kunnen in geval van 2 kinderen . de andere 2 zijn 5 en 10 jaar , dus deze kunnen dan weer niet ..

en in verband met de scheiding .... geef het op , en wacht tot ze overleden is ! dan ben je automatish weduwnaar heb ik ook al ooit gehoord ! .. nu ja ... dit is belgie zeker ???

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 dec 2011 17:04

Ik zie niet in hoe uw kinderen u kunnen dagvaarden om uw naam te krijgen. Dit lijkt mij onmogelijk te zijn.

Wat de naam betreft zie ik als mogelijkheid enkel nog:

http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -138701-64" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat de echtscheiding betreft begrijp ik het echt niet. Ik kan maar zeggen dat ik al echtscheidingsvonnissen gezien heb waarbij de partij die gedagvaard werd geen bekende woonplaats of verblijfplaats had, de dagvaarding werd betekend aan de procureur des Konings en dat volstond.

adlobell

#5 , 17 dec 2011 15:18

U had met uw nieuwe vriendin een gemeenschappelijke verklaring kunnen afleggen (ambtenaar van de burgerlijke stand) dat zij uw naam zouden dragen. Maar dit moest binnen het jaar van de erkenning gebeuren. Enkel het kind kan nu nog na zijn meerderjarigheid beslissen uw naam te dragen (art 335 van het burgerlijk wetboek)

Terug naar “Andere”