Ongehuwd,week-weekregeling voor kind van 5j, gekke situatie

Laurent
Topic Starter

Ongehuwd,week-weekregeling voor kind van 5j, gekke situatie

#1 , 13 sep 2010 16:39

Situatie: ongehuwd koppel, kind van 5jaar, samenwonend zonder contract in huis aangekocht(50/50)

Moeder van mijn kind maakt mijn leven zuur op alle mogelijke manieren(pesterijen, chantages,fictieve klachten bij de politie, persoonlijke zaken doen verdwijnen etc ..)
Zij heeft full-time job waarbij ze kaderlid is en goed haar boterham(2900eur) verdient.
Is niet voldoende in haar ogen en doet per week (soms weekavonden, meestal zaterdag en/of zondag) tss 25-30 uur extra werk waarbij ze zwart betaald wordt m.a.w is NOOIT daar voor kind.
Kind is aangesloten bij een sportclub waar ik hem 2x per week naartoe breng.
Ik ga ook regelmatig met hem zwemmen, bezoek binnenspeeltuin etc...
Ik probeer daar zoveel mogelijk bewijzen+ foto's van bij te houden.
Ik breng mijn zoontje s'morgens naar mijn vader die hem dagelijks naar school brengt.
s'Avonds wordt kind opgehaald door zijn mama, schoolfacturen + documenten van school worden steeds achtergehouden.
Kledij en dagelijkse aankopen worden steeds door haar aangekocht(waar ze natuurlijk ook alle tickets van achterhoudt), ik betaal maandelijks steeds de helft van de afrekening die maandelijks gepresenteerd wordt.
Ikzelf heb 4/5e job + voetballer in lagere reeks waarbij ik 2x per week van huis wegben.
Heb een blanco-strafblad, maar heb in mijn jongere jaren enkele PV's(waar zij copies van heeft) aan mijn broek gehad.
Het afgelopen jaar heb ik verschillende malen de politie moeten bellen aangezien ik buitengesloten werd als ik terug kwam van mijn sporttraining, dan wordt er door haar de meest valse, verzonnen zaken verteld dat ze zogezegd schrik zou hebben, bedreigd zou zijn etc...
Eenmaal heeft ze zelf met een mes in haar onderarm gesneden en verteld dat ik haar aangevallen had :shock:
Nooit is er sprake geweest van fysieke agressie(ze zou niks liever hebben) maar werd wel door haar aan de politie zo doorgegeven waarvan er een melding werd gemaakt.
Kind wordt dagelijks gedwongen om buiten zijn 3 maaltijden nog 2 tot 3 sandwiches extra te eten, soms zo erg dat hij alles moet overgeven...
Moeder gaat kind van school halen en kuist het huis dagelijks(3-5uur), steekt enkel eten in zijn mond en doet maniakaal verder. Mijn zoon heeft bang van zijn moeder, trilt soms als zij begint te brullen.
Sommige dagen kom ik thuis van mijn werk en blijkt ze ergens gaan kuisen zijn(zet dan kind af bij haar vader of moeder) en komt laat op de avond terug naar huis,sms-berichten of tel. gesprekken worden niet beantwoord.
Vanaf geboorte slaapt kind bij zijn moeder, heb hier al dikwijls tevergeefs opmerkingen over gemaakt.
Kind zelf beseft ganse situatie maar al te goed: "Papa, jullie moeten elkaar gaan, dan maken jullie geen ruzie meer en kom ik bij u wonen" , "Papa, waarom antwoordt mama nooit op jou vragen, waarom praat mama enkel tegen mij en nooit tegen u?"
Kan ik zaken filmen, foto's nemen(telt dit als bewijs)??

Situatie is te gek voor woorden...

Moeder van mijn zoon zal alles in het werk stellen dat ik kind zo weinig mogelijk zal zien(hoewel ik juist degene ben die altijd met hem bezig is), wil hem in geval van breuk ook in een andere school plaatsen(in gemeente waar haar vader woont) + niet meer naar sportclub laten gaan. Ik heb al zeer lang op mijn tanden moeten bijten maar vrees dat ik zelf ga kraken de komende weken/maanden.

Wat stellen jullie voor?

Heb ik sowieso een week-weekregeling?

Alvast bedankt voor jullie hulp. :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 13 sep 2010 16:48

Zij heeft full-time job waarbij ze kaderlid is en goed haar boterham(2900eur) verdient.
Is niet voldoende in haar ogen en doet per week (soms weekavonden, meestal zaterdag en/of zondag) tss 25-30 uur extra werk waarbij ze zwart betaald wordt m.a.w is NOOIT daar voor kind.
s'Avonds wordt kind opgehaald door zijn mama, schoolfacturen + documenten van school worden steeds achtergehouden.
Kledij en dagelijkse aankopen worden steeds door haar aangekocht(waar ze natuurlijk ook alle tickets van achterhoudt), ik betaal maandelijks steeds de helft van de afrekening die maandelijks gepresenteerd wordt.
Moeder gaat kind van school halen en kuist het huis dagelijks(3-5uur), steekt enkel eten in zijn mond en doet maniakaal verder. Mijn zoon heeft bang van zijn moeder, trilt soms als zij begint te brullen.
vooreerst zou ik aanraden dat je de situatie zo objectief mogelijk schrijft. Zoals je het nu schrijft, lijkt het alsof de mama naast alles wat je schrijft, ook de wonderbaarlijke gaven heeft om niet te slapen:
- én kaderlid (dus veronderstel ik toch wel redelijk wat uren werken)
- én nog extra werk, tussen 25 & 30 uur per week
- én de tijd om de aankopen te doen
- én 's avonds altijd haar kind afhalen van school (weer toch minstens een half uur werk)
- én dagelijks 3 tot 5 uur het huis kuisen

Ook al is het waar, het komt niet geloofwaardig over.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2010 17:59

Zorg dat je 1 - een psycholoog raadpleegt gezien het 'gedrag' van moeder om zo een inzicht te krijgen in haar gedrag
2 - een bemiddelaar om om dan samen naar een oplossing te streven.
3 - zo veel mogelijk bewijzen verzameld ... waar laat ze al die betalingsbewijzen??
( als u 1/2 betaald doet u dat cach of via overschrijving kwestie van bewijzen)
PS ieder brengt in gemeenschap naar vermogen.

Reclame

DolceVita

#4 , 14 sep 2010 09:40

Ohhh help!!! Dat is het eerste wat bij me opkomt als ik dit allemaal lees.
Toen ik jouw verhaal las maakte ik mij ook de bedenkingen bij alle taken die ze uitvoert maar soit, wat ze met jou en haar zoontje uitsteekt is wel beneden alle peil.
Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk bewijzen verzamelen (hebben wij ook gedaan in rechtzaak en alles wordt wel degelijk ingekeken). En indien jullie uit elkaar gaan heb je veel kans op bi-locatie. De rechter gaat in het belang van het kind handelen en als er geen reden is om je kindje bij je weg te houden zie ik geen enkele reden waarom je jouw zoontje niet bij je zou mogen hebben.
Grtz

Laurent
Topic Starter

#5 , 14 sep 2010 09:43

vooreerst zou ik aanraden dat je de situatie zo objectief mogelijk schrijft. Zoals je het nu schrijft, lijkt het alsof de mama naast alles wat je schrijft, ook de wonderbaarlijke gaven heeft om niet te slapen:
- én kaderlid (dus veronderstel ik toch wel redelijk wat uren werken)
- én nog extra werk, tussen 25 & 30 uur per week
- én de tijd om de aankopen te doen
- én 's avonds altijd haar kind afhalen van school (weer toch minstens een half uur werk)
- én dagelijks 3 tot 5 uur het huis kuisen

Ook al is het waar, het komt niet geloofwaardig over.
Bedankt voor uw reactie, toch is het de pure waarheid.
Slapen doet ze inderdaad zeer weinig.
Als je 4nachten per week om 3u s'nachts opstaat om voor je gewone job ergens te gaan kuisen, ben je volgens mij niet 100%, zeker niet als je een goed basisinkomen hebt...
Aankopen gebeurt 1x per week tijdens haar middagpauze.
Kaderlid: heeft weinig controle, gebeurt regelmatig dat ze halve dagen (zonder verlof) op te nemen naar haar bijjob trekt of een in een broodjeszaak gaat kuisen. Zaterdag s'nachts vertrekt ze om 3u30 en werkt meestal tot 18-19u. Zondag soms ook volledige dag, meestal enkel van 3u30-12u.
Thuis: Als man heb ik mijn huishoudelijke taken en vor die ook uit, maar maakt geen verschil, er wordt dagelijks ziekelijk gepoetst. De buren spreken er ook over.

Kan ik door middel van deurwaarder, detective vaststellingen laten doen dat ze niet voor haar kind kan instaan of niet?

Laurent
Topic Starter

#6 , 14 sep 2010 10:00

Zorg dat je 1 - een psycholoog raadpleegt gezien het 'gedrag' van moeder om zo een inzicht te krijgen in haar gedrag
2 - een bemiddelaar om om dan samen naar een oplossing te streven.
3 - zo veel mogelijk bewijzen verzameld ... waar laat ze al die betalingsbewijzen??
( als u 1/2 betaald doet u dat cach of via overschrijving kwestie van bewijzen)
PS ieder brengt in gemeenschap naar vermogen.
Bedankt voor uw antwoord.
1.Begrijp ik het goed dat u voorstelt om samen met haar naar een psycholoog te gaan? Lukt nooit..
Of dat ik zelf naar daar stap met of zonder mijn zoontje en de situatie uitleg?
2. Hoe stel ik een bemiddelaar aan, via een advocaat?
3. Alle schoolfacturen, rekeninguittreksels, facturen etc. bewaart ze op haar bureau.
Ik heb gedurende lange periode dit cash betaald(heb wel haar excel-files of post-its waar alle uitgaven op genoteerd staan bijgehouden). De laatste maanden doe ik dit per overschrijving met mededeling: helft kosten afrek. maand X
Geboorte- en vakantiefotoalbums+ videocamera zijn ondertussen ook reeds uit het huis verdwenen...

JPV

#7 , 14 sep 2010 14:25

Laurent, bedankt voor het antwoord (en ook om m'n vraag niet slecht op te nemen). Indien zij op die manier leeft, lijkt mij dit idd niet te combineren met een kind. Hoe je dit juridisch moet aanpakken kan ik je niet bij helpen, da's voor anderen die meer van echtscheidingen kennen.

Tenzij de vrouw natuurlijk voldoende opvang kan bewijzen, maar zelfs dan is dit moeilijk te rijmen, VIND IK PERSOONLIJK.

Laurent
Topic Starter

#8 , 15 sep 2010 16:55

Iemand nog tips?
Detectivevaststellingen van haar weekend en nacht-werk, worden deze aanvaard?
Als ik half-tijds of 3/5e ga werken, bevordert dit een week/week uitspraak?

Alvast bedankt.

Laurent
Topic Starter

#9 , 21 sep 2010 15:15

Maakt het verschil uit voor de regeling van mijn zoon als ik voltijds, 4/5e of 3/5e ga werken?
Is dit een troef of doet dit niks ter zake?

Bedankt voor jullie antwoord.

Terug naar “Andere”