Kan een huisbaas zijn hurders ( mijn vriendin en ik ) met een kortlopende huurovereenkomst (3 jaar met jaarlijkse opzegmogelijkheden )opzeggen na 2 a 3 maand voor kosmetische veranderingen? Trap eruit , steunmuren eruit om meer licht in huis te hebben . De werken zouden beginnen 1 maand voor ons 1ste kindje geboren wordt, en onbepaalde tijd duren . Over het waterprobleem ( ong15cm) in de kelder en de scheur in de badkamermuur of zelfs de ontbrekende afsluiting in de tuin werd niks gezegd.
Hij heeft ons al eerder proberen op te zeggen omdat we een hond hebben welks we niet gezegd hebben maar waarover niets in de overeenkomst staat. Hij is ook al aan de deur komen dreigen, stuurt brieven uit naam van iets dat wooninvest nv heeft met ' zetel te gent' maar dat was een foutje . De problemen begonnen ook pas toen hij mijn tattoos zag .De huur , de waarborg van 3 maanden ( niet op geblokkeerde rekening), brandverzekering... zijn in orde .de registratie hebben we ook maar zelf gedaan
Hij heeft wel gezegd dat we vuilaards zijn die geluidsoverlast veroorzaken. ( vuil vanwege 1 over het hoofd gezien stofweb; geluid ?? ik heb enkel 2x15watt boxen op een pc , geen stereo, geen tv)
Kan hij ons dwingen om de werken te aanvaarden (hij claimt zijn architect al betaald te hebben), kan hij ons er voor die werken uitzetten? want dat heeft ie komen zeggen dat er voor verbouwingen een opzeg gegeven kan worden.
Alles wat we willen is ons kind een goede thuis geven , dwz niet tussen het stof , kamperend in de keuken...en gewoon enige jaren op ons gemak zijn .
aanstaande papa