Het gaat hier over een contract van iedere keer een jaar voor studenten. Dus hij heeft vorige maand nog maar terug een contract getekend voor een jaar.
Maar nu is hij arbeider dus geen student meer en waar hij in woont zijn studentenkotten( bij hem eerder krot want het is echt een ongezond kot).
Nu is ons probleem hij wil terug naar huis komen en ik heb met dat woningbureau contact opgenomen en die beweren dat we moeten blijven betalen tot er een nieuwe huurder is gevonden. Maar volgens mij klopt dat contract toch niet meer hij is niet meer student maar arbeider. K weet niet kan mis zijn maar wil er toch duidelijkheid over
Ik ken verschillende mensen die na hun studies nog even op hun kot zijn blijven wonen omdat dat goed uitkwam voor hun (eerste) job. Ik ben geen jurist, maar ik denk niet dat je onder het contract gaat uitkomen omdat je geen student meer bent.
Je moet niet betalen tot er een nieuwe huurder is gevonden, maar je moet wel betalen tot het einde van het contract ... dus dat zal tot het einde van dit schooljaar zijn. Daarna vervalt normaal gezien het contract. Je kan het voor alle zekerheid natuurlijk wel opzeggen. Dan kan er later weinig discussie zijn.
Lenny