verschil tussen studentencontract en

piepke57
Topic Starter

verschil tussen studentencontract en

#1 , 11 okt 2007 15:03

Wij zitten met een probleem. Onze zoon heeft op eigen houtje vorig jaar een kot gehuurd. Hij was student. Er heeft iemand anders borg gestaan voor hem. Nu wil hij terug naar huis komen wonen maar nu zegt die immobilien waar hij van huurd dat hij er niet uitkan of hij moet een andere huurder vinden. Nu is mijn vraag dat contract dat hij vorig jaar heeft getekend sprak van een studentencontract. Nu wordt hij werknemer en is geen student meer. Aan de tf zeiden ze ook dat die koten alleen voor studenten was. Kan er ons iemand helpen aub want wij weten geen raad meer
het leven is niet voor iedereen gemakkelijk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 11 okt 2007 16:57

Gaat het hier om een contract van bepaalde of onbepaalde duur? Naar mijn ervaring lopen contracten voor studentenkoten meestal maar voor een jaar. Op het einde van dat jaar kan sowieso opgezegd worden.

U zult meer duidelijkheid moeten geven omtrent de precieze inhoud van het contract want voor alle soorten contracten bestaan andere opzeggingsvoorwaarden.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

piepke57
Topic Starter

#3 , 11 okt 2007 19:44

Het gaat hier over een contract van iedere keer een jaar voor studenten. Dus hij heeft vorige maand nog maar terug een contract getekend voor een jaar.
Maar nu is hij arbeider dus geen student meer en waar hij in woont zijn studentenkotten( bij hem eerder krot want het is echt een ongezond kot).
Nu is ons probleem hij wil terug naar huis komen en ik heb met dat woningbureau contact opgenomen en die beweren dat we moeten blijven betalen tot er een nieuwe huurder is gevonden. Maar volgens mij klopt dat contract toch niet meer hij is niet meer student maar arbeider. K weet niet kan mis zijn maar wil er toch duidelijkheid over

Reclame

mapleleiah

#4 , 11 okt 2007 19:56

Het gaat hier over een contract van iedere keer een jaar voor studenten. Dus hij heeft vorige maand nog maar terug een contract getekend voor een jaar.
Maar nu is hij arbeider dus geen student meer en waar hij in woont zijn studentenkotten( bij hem eerder krot want het is echt een ongezond kot).
Nu is ons probleem hij wil terug naar huis komen en ik heb met dat woningbureau contact opgenomen en die beweren dat we moeten blijven betalen tot er een nieuwe huurder is gevonden. Maar volgens mij klopt dat contract toch niet meer hij is niet meer student maar arbeider. K weet niet kan mis zijn maar wil er toch duidelijkheid over
Ik ken verschillende mensen die na hun studies nog even op hun kot zijn blijven wonen omdat dat goed uitkwam voor hun (eerste) job. Ik ben geen jurist, maar ik denk niet dat je onder het contract gaat uitkomen omdat je geen student meer bent.

Je moet niet betalen tot er een nieuwe huurder is gevonden, maar je moet wel betalen tot het einde van het contract ... dus dat zal tot het einde van dit schooljaar zijn. Daarna vervalt normaal gezien het contract. Je kan het voor alle zekerheid natuurlijk wel opzeggen. Dan kan er later weinig discussie zijn.

Lenny

koen999

#5 , 11 okt 2007 20:26

je verzwijgt maar beter het feit dat ie geen student meer is,

de kamer is nl bestemd enkel voor studenten de verhuurder kan de ontbinding van het huurcontract eisen met schadevergoeding van jullie

je mag eerder blij zijn dat je ervan af komt met een nieuwe huurder te zoeken

piepke57
Topic Starter

#6 , 12 okt 2007 14:17

Hartelijk dank aan iedereen die me heeft geantwoord. Er zit dus niets anders op dan dat hij daar blijft. Ja kindjes he

mapleleiah

#7 , 12 okt 2007 14:56

Hartelijk dank aan iedereen die me heeft geantwoord. Er zit dus niets anders op dan dat hij daar blijft. Ja kindjes he
Hij MOET daar niet BLIJVEN he, als hij dat niet wil. Maar hij moet wel doorbetalen tot het einde van het contract.

Lenny

Terug naar “Huren”