Ik woon sedert enige tijd in een app.blok met 10 appartementen.
Als vaste kosten voor verwarming - water en onderhoud trappen betaal ik forfaitair 120€ voorschot.
Wegens onduidelijkheden waren in de jaarafrekening vroeg ik inzage in de originele fakturen. Ik heb 3x een aangetekend schrijven en een gewoon schrijven gestuurd en nooit enige reactie gekregen.
Ik heb de zaak laten voorkomen bij de vrederechter waar de verhuurder mij een minnelijk voorstel gedaan. Ik heb dat aanvaard.
Had ik de exeptie van niet-uitvoering mogen toepassen omdat de verhuurder niet reageerde en ik dus een half jaar heb moeten wachten om enige reaktie; ik vroeg ook inzage in de fakturen kreeg die dus zolang niet ? Ik zou trouwens enkel gestopt hebben met het betalen van het maandelijks onkosten-voorschot in afwachting dat ik inzage kreeg in de fakturen. Dit werd mij echter afgeraden daar ik hierdoor beboet zou kunnen worden door een vrederechter. Ik heb wel hierdoor zelf alle stappen en kosten van aanmaning moeten doen.
Ik heb nu weer een jaarafrekening gekregen waar ik de originele fakturen ter inzage ga vragen omdat er weer een en ander niet klopt. Met dit groot verschil echter: ik moet dit jaar bijbetalen en en ik mag dus nu gewoon weigeren te betalen zolang mij geen inzage in de fakturen verleend word. Of hoe zit dat ? Indien het zover komt zal ditmaal de verhuurder zelf uit eigen initiatief naar de vrederechter moeten stappen.
Ik had nog een andere vraag ivm met kosten maar ga die later voorleggen.