Het betreft hier een contract van korte duur ingegaan op 01/10/2012
De verhuurder heeft in april van vorig jaar een geschreven kladje binnengegooid bij me waarop de afrekening van de stookolie op staat. Nu twijfel ik aan deze afrekening aangezien ik evenveel moet betalen als de andere bewoners maar er maar een paar maanden woonde. Na veel aangetekende brieven naar vraag naar facturen heeft hij een kopij gegeven van een factuur van januari 2012 dus 10 maanden voor ik er woonde zijn argument is dat er nog mazout in de ketel zat toen ik daar kwam wonen tot daar ben ik mee maar de tweede factuur is van een levering van december 2012 dus 2 maand nadat ik er ingetrokken was. Dus zoveel kan er niet meer in gezeten hebben toen ik er kwam wonen. Ook is gebleken bij andere huurders dat hij gefoefeld heeft met de afrekening en meer mazout de meter aangeeft dan het verbruik aangezien ze de verwarming afgelegd hebben binnen. Maar mijn grote probleem is dat wij geen toegang hebben tot de ruimte waar de verwarmingsketel en de meter hangt. Ik betaal maandelijks een provisie en elk jaar in juni legt hij op eigen houtje de ketel af omdat volgens hem je niet moet stoken in de zomer. toen ik hem in september vroeg om de ketel terug op te zetten omdat het koud werd heeft het meer dan een maand geduurd voor dat hij dit deed. Politie doet hieraan niks.
Het enige dat ik wil is dat ik ten alle tijden kan controleren wat mijn meterverbuik is zodat ik het in het oog kan houden en dat ik de ketel kan opzetten als deze uitgaat. Dus toegang tot de ketelruimte.
Ik vindt hier op het forum allerlei info terug over electriciteitsmeter en gasmeter maar niet over stookoliemeters.
de punten waar ik van denk dat ik dit recht heb is omdat ik maandelijks commisie betaal en voor de veiligheid als er brand uitbreekt kan er niemand binnen en als hij uitgaat kan ik hem bellen en kan het tot zelfs meer dan een maand duren voor hij deze opzet
is hier een wettekst over of een wooncode dat zegt dat ik toegang moet hebben of niet?