En we zijn bij de vrederechter geweest... niet dat er hier iemand nog interesse heeft blijkbaar... maar goed, voor zij die toch op de hoogte wouden blijven, hieronder het resultaat... Er was geen verzoening meer mogelijk. Want zij zien zichzelf niet in de fout dat zij zomaar over een poort klimmen ... Dat ze opnieuw een huisbezoek vroegen... was blijkbaar allemaal goed... veel zei die vrederechter niet. kregen enkel de boodschap dat dit niet goed komt... FIJN! Paniek alom, want binnen een paar weken is ons kleintje er... hoogzwanger en mogen verhuizen wellicht...
Mocht iemand hier toch nog even van antwoord willen zijn, kan iemand ons uitleggen waarvoor een vrederecher kan beslissen om ons eruit te zetten, en in schuld te stellen? Want wij betalen huur, wij volgen hun stomme regels, wij brengen geen schade aan de woning, wij deden alle werken in de tuin, wij zijn in orde met onze controle onderhoud jaarlijks (al wonen we er nog geen jaar in!) Dus hoe in godsnaam kunnen zij ons er dan uitzetten? Ik snap het helemaal niet meer...
De vrederechter wees ze wel subtiel op privacy en rustig huurgenot... Dus vraag ik mij af of het niet eerder andersom zal zijn

dat wij hen kunnen in schuld zetten...als we deruit moeten gaan...
Bovendien vroegen wij ons af of het klopt dat een EPC door een onafhankelijke erkende partij moet opgemaakt worden... BIj nazicht ervan, omdat we onze eerste afrekening kregen, bleek dat wij 3000euro moeten opleggen (betalen al 160euro per maand) en de EPC is 345 kwh in een alleenstaande woning... er is geen nieuwe beglazing of dergelijke.... dus lijkt dit me sterk dat dit zou kloppen... Des te meer omdat we ineens zagen dat degene die de deskundige is die het opstelde... De huisbaas zelf is... Mag dit zomaar??? Hoe onpartijdig is dit dan niet....