Huisbazen die het leven onmogelijk maken.

sloeberken

Re: Huisbazen die het leven onmogelijk maken.

#121 , 30 aug 2014 17:44

Duidelijk afspreken dat ze maximum 2x per jaar kunnen komen om huis en tuin te bezichtigen, en dit ook zo melden aan de vrederechter. Komen ze meer doen zoals Vandebos zegt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
amilcar
Topic Starter

#122 , 30 aug 2014 17:59

Sloeberken dat is hen heeeeel duidelijk gemaakt geweest, maar zelfs dit schrikt hun duidelijk niet af. Toen de vrederechter hen zei dat ze aan schending deden en huisvredebreuk en ze eigenlijk mogen blij zijn dat wij brave mensen zijn omdat we hier nog niet moeilijk over deden, maar het absoluut verboden is foto's te nemen zonder weet, en toen zei ze tegen hem dat dit niet zo was en hun volste recht.

amilcar
Topic Starter

#123 , 30 aug 2014 18:00

Vandaar de vraag, kan iemand ons duidelijk zeggen wat en hoe we moeten doen om de zaak zelf voor te trekken?

Reclame

Turaki

#124 , 30 aug 2014 18:16

Telkenmale aangifte doen bij de politie wegens stalking (belaging is de juiste term), met geluidsopnames (dus alles opnemen) van elk bezoek, van elke mail, van elk telefoontje, en als uw dossier dan voldoende dik is vraagt u een straatverbod aan.

Vandebos

#125 , 30 aug 2014 18:19

Er is een grondwettelijk arrest dat stelt dat onder de term "woning" in art 15 Grondwet men zowel de woning als alle daarbij horende aangelegenheden dient te verstaan. In die zin raadt u best de verhuurders schriftelijk aan beiden tegelijkertijd te voorzien...

Zijn jullie met deze opname reeds bij de wijkpolitie langs geweest? Iedere bedreiging, iedere scheldpartij melden. Als je er een vijftal hebt --> advocaat en vervolging.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#126 , 30 aug 2014 18:27

Bezoek aan huis = bezoek aan aanhorigheden want wettelijk is dit één on ondeelbaar. De huisvredebreuk gaat over huis en aanhorigheden.
Dus zijn hun twee bezoeken uitgeput als die beide aangevraagd zijn geweest. Mocht dat niet zijn dan hebben ze al een fout gegaan door tegen de 'wil' van de vrederechter in te gaan.
Wat vrederechter betreft ...er is er maar één in elk kanton dus ofwel was de vorige ofwel een advocaat die optrad als plaatsvervangend vrederechter.
Neem ALLES maar dan ook ALLES op en ga - want dat kan ik uit uw verhaal niet halen aub naar de politie - vraag daar naar de wijkteammanager (een commissaris) en leg de zaak uit aan de hand van het dossier dat u hebt samengesteld en druk eventueel deze ondertussen 9 blz ook af.
Het u blijven lastig vallen is belaging ofte stalking en strafbaar is wel een klachtmisdrijf dus u moet uitdrukkelijk zeggen dat u strafvervolging wenst.

verzoekschrift staat bij nuttige documenten in deze sectie vastgoed en dan nuttige documenten en dan huurders en verhuurders.
https://rapidshare.com/files/274432412/ ... Ger_W_.doc" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Franciscus op 10 sep 2014 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

amilcar
Topic Starter

#127 , 30 aug 2014 19:04

Dankjulliewel! De wijkagent is een kennis van hen, en trok de vorige keer voor hen aan. Die was zeer boertig tegen ons en we stonden er met onze mond vol tanden. Ze hebben de 2 huisbezoeken gehad, maar beroepen zich constant op hun huurovereenkomst waarin staat minsten tweemaal per jaar... Ook al zei de vrederechter dat het goed is een overeenkomst te hebben, maar dat daarom nog niet betekent dat alles zowaar correct en wettelijk is. Volgens ons staan er idd wat tegenstrijdige zaken in.
De eerste verschijning was inderdaad bij zijn plaatsvervanger :) Maar hoe ga je daarmee bij de politie? "meneer den agent ik kom klacht indienen, mijn huisbaas noemt me trut?" wordt het dan allemaal niet nog erger, want als je klacht indient, dan gaan ze toch ook bij hen langs of niet? Ik wil echt alle stress zoveel mogelijk vermijden, we bevallen weldra en de kans is groot dat dit vroeger dan gepland zal zijn, dus hebben we maar weining tijd om ons met dergelijke zaken bezig te houden. Wat als het voorkomt? En we moeten er uit? pff ook die rompslomp nog... Hopelijk winnen we, wil dat dan zeggen dat ze ons zes maand moeten geven en een schadevergoeding ofzo?

amilcar
Topic Starter

#128 , 30 aug 2014 19:05

En dus zijn we nog bij niemand met de opnames geweest...

Franciscus

#129 , 30 aug 2014 19:22

U vraagt om een onderhoud met de teammanager dat is de commissaris van de wijkpolitie.
U hebt uiteraard uw dossier die tijdslijn met alles wat er gebeurd is bij en een copie voor de commissaris.

Meldt ook dat de wijkagent blijkbaar een kennis is en zijn volgens u niet zo direct neutraal gedrag.

Vrederechter gaat in vonnis boven een contract maar daar staat toch ook maar tweemaal?

Zoals reeds is gezegd - toegang tuin afsluiten - hek desnoods verhogen - vraag toestemming aan vrederechter en maakt het onmogelijk er door te zien.
Vraag dwangsom voor elke keer dat ze u thuis via telefoon of op eender welke wijze buiten de twee op voorhand schriftelijk aangekondigde bezoeken lastig vallen.
Laat de vrederechter ook de tijdsduur van die bezoeken te limiteren ... mogelijk kan vrederechter hen wel verplichten dat er een DW op hun kosten aanwezig is... ik denk hardop hier.

Als vrederechter weet heeft dat er ondertussen ook strafklachten zijn en dat er eventueel al een veroordeling/dagvaarding.... (zoals ik ergens anders heb uitgelegd kan het daar plots heel snel gaan).
Laatst gewijzigd door Franciscus op 10 sep 2014 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Vandebos

#130 , 30 aug 2014 19:42

Tijdsduur kan opgelegd worden.

KJ86

#131 , 30 aug 2014 21:53

Doet nu niet direct terzake, maar ik zou het graag weten. Wat heeft de vrederechter gezegd over de inbreuk op de privacy van de verhuurder door uw moeder te contacteren. Mag de verhuurder de huurzaken bespreken met uw moeder omdat ze twee maanden huur rechtstreeks betaald heeft aan de verhuurder.

amilcar
Topic Starter

#132 , 10 sep 2014 19:07

even een kleine reply op KJ86, de vrederechter heeft daar heel kort en zeer bondig op gezegd naar de verhuurders toe dat zij met zulke daden aan schending van ons rustig huurgenot doen, maar eveneens onze privacy schaden.

Om even de stand van zaken te melden, wij zijn momenteel nog hopelijk tien weekjes verwijdert van onze kleine spruit en ook dit weten ze maar al te goed!

Nu doordat ze ons opnieuw een huisbezoek aanvragen, alley sinds hun voorval dat ze me wou slaan twee weken terug wordt er niet meer met mezelf gemaild, enkel naar mijn vriend nog, en het voorval wordt ook dood gezwegen door hen. Ondertussen passeren ze hier bijna dagelijks en kwamen ze nog twee maal langs ook. Ze blijven maar dreigen in de mails met schending van hun rechten als verhuurder en zoverder... Ze eisen nu ook dat we de schade van een lekkende kraan herstellen, die letterlijk ook in de plaatsbeschrijving vermeldt staat... en hiervoor nog een week de tijd krijgen.

Wij hebben dus genoeg van dit alles, want ik lig van hun leuke manier van handelen sinds deze week terug plat, en hebben na telefonisch advies bij het vredegerecht dus besloten en te horen gekregen dat wij hen nu beter op het matje zullen roepen om hen te wijzen op het rustig huurgenot en respecteren van onze privacy.

Nu de brief en structuur is goed opgesteld, maar heeft iemand raad hoe we dit best kunnen formuleren en hoe we de tijdslijn die we reeds opmaakten, en de brieven en foto's die we namen toen we thuis waren en hen nietsvermoeden hebben kunnen fotograferen bij het betreden van de oprit en tuin.... hierin het best aan boord brengen?

En iemand tips wat we best wel en niet zeggen bij de vrederechter? Wat we best kunnen afdwingen ed?

Alvast bedankt!

En als laatste vraagje, weet iemand waar wij het contract kunnen laten nalezen op wettelijkheid? Wij hebben alsmaar meer het gevoel dat hierin een aantal onwettigheden staan vermeldt ed ...

amilcar
Topic Starter

#133 , 12 okt 2014 18:38

En we zijn bij de vrederechter geweest... niet dat er hier iemand nog interesse heeft blijkbaar... maar goed, voor zij die toch op de hoogte wouden blijven, hieronder het resultaat... Er was geen verzoening meer mogelijk. Want zij zien zichzelf niet in de fout dat zij zomaar over een poort klimmen ... Dat ze opnieuw een huisbezoek vroegen... was blijkbaar allemaal goed... veel zei die vrederechter niet. kregen enkel de boodschap dat dit niet goed komt... FIJN! Paniek alom, want binnen een paar weken is ons kleintje er... hoogzwanger en mogen verhuizen wellicht...

Mocht iemand hier toch nog even van antwoord willen zijn, kan iemand ons uitleggen waarvoor een vrederecher kan beslissen om ons eruit te zetten, en in schuld te stellen? Want wij betalen huur, wij volgen hun stomme regels, wij brengen geen schade aan de woning, wij deden alle werken in de tuin, wij zijn in orde met onze controle onderhoud jaarlijks (al wonen we er nog geen jaar in!) Dus hoe in godsnaam kunnen zij ons er dan uitzetten? Ik snap het helemaal niet meer...

De vrederechter wees ze wel subtiel op privacy en rustig huurgenot... Dus vraag ik mij af of het niet eerder andersom zal zijn :) dat wij hen kunnen in schuld zetten...als we deruit moeten gaan...

Bovendien vroegen wij ons af of het klopt dat een EPC door een onafhankelijke erkende partij moet opgemaakt worden... BIj nazicht ervan, omdat we onze eerste afrekening kregen, bleek dat wij 3000euro moeten opleggen (betalen al 160euro per maand) en de EPC is 345 kwh in een alleenstaande woning... er is geen nieuwe beglazing of dergelijke.... dus lijkt dit me sterk dat dit zou kloppen... Des te meer omdat we ineens zagen dat degene die de deskundige is die het opstelde... De huisbaas zelf is... Mag dit zomaar??? Hoe onpartijdig is dit dan niet....

Franciscus

#134 , 12 okt 2014 19:41

Als dat een EPC deskundige is dan kan hij dat wel.
Dacht dat er een website is waar diegene die EPC deskundige zijn staan...
hier dus : http://www2.vlaanderen.be/economie/ener ... type_A.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is geen verzoening mogelijk schrijft u maar is door u dan gevraagd om direct over te gaan tot vonnissen?
Dus uw vraag naar vrederechter had moeten zijn verzoening en bij geen verzoening direct ten gronde?

Elke maal dat ze u komen lastig vallen politie bellen. En zoals reeds geschreven op voorhand met teamleider ( HINP) of teammanager (commissaris) gaan praten.
Dat ik volgens mij ook al verteld.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 12 okt 2014 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

bambipower

#135 , 12 okt 2014 19:43

Waar kan ik terecht met een klacht over een energiedeskundige?

U kan uw klacht over het werk van een energiedeskundige, over het kengetal of het energieprestatiecertificaat zelf melden aan het Vlaams Energieagentschap (VEA) via:

brief
fax
contactformulier (externe website) op de website van het VEA.

U moet volgende gegevens opgeven:

naam en voornaam (anonieme meldingen worden niet aanvaard).
naam van de energiedeskundige
waarom u niet tevreden bent over de energiedeskundige, het kengetal of het EPC.
http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... e-woningen#" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”