Ik heb er toen iets aan gedaan en mijn hondje geleerd om alleen te zijn (hoe ga ik hier niet uitleggen)
Als je een gouden tip hebt zou ik het graag aan mijn overburen doorgeven.
Ze wonen schuin tegenover ons, hebben een vlinderhondje en dat beestje blaft de godganse dag als hij alleen thuis zit en dat nu al maanden aan een stuk. Heel vervelend. Ik vind het ook jammer voor het hondje zelf.
Wel het klinkt hard maar ik heb mijn hondje leren alleen zijn door ze in een donkere garagebox op te sluiten, maar het ontbrak haar aan niets, een lekker warm nestje, eten en drinken, radio op en als ik doorging kreeg ze steeds nog een snoepje. Dit heb ik toch wel een maand of 3 volgehouden. En het heeft geholpen. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen, zet ik ze nu in men slaapkamer waar ze ook weer een lekker nestje heeft, de gordijnen dicht en ik zet mijn tv aan met een minimaal aan geluid. Ze is daar super braaf, maar ik beken als ik ze in de living haar vrije loop zou geven dan zou het anders zijn, ze zou dan wel zeer braaf zijn, tot ze een hond op straat ziet passeren dan blaft ze natuurlijk. Maar om je buren geen overlast te bezorgen moet je je inzetten en niet alles zomaar vanzelfsprekend vinden.
Het probleem met men huidig hondje was dat ze verlatingsangst had omdat ze nooit gewend was om alleen te zijn, maar als je dit al doet vanaf dat ze pup zijn is dit een groot verschil. Natuurlijk moet je het beestje zo installeren dat het geen aanleiding heeft om te blaffen he. Het is zoals ze zeggen "je moet de kat niet bij de melk zetten he".