Huisdieren

artemis

Re: Huisdieren

#16 , 09 sep 2014 11:31

Ik heb er toen iets aan gedaan en mijn hondje geleerd om alleen te zijn (hoe ga ik hier niet uitleggen)
Als je een gouden tip hebt zou ik het graag aan mijn overburen doorgeven.
Ze wonen schuin tegenover ons, hebben een vlinderhondje en dat beestje blaft de godganse dag als hij alleen thuis zit en dat nu al maanden aan een stuk. Heel vervelend. Ik vind het ook jammer voor het hondje zelf.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Senneke
Topic Starter

#17 , 09 sep 2014 14:38

Misschien is het overwegen waard om terug te verhuizen naar een woning met tuin. Persoonlijk vind ik het niet aangewezen om 2 honden te houden in een appartement en ik kan uit uw berichten afleiden dat je alles met goede bedoelingen doet, maar het is de algemene opinie die telt in dit soort zaken. Gezien uw verleden met overlast, zal je ook op weinig begrip moeten rekenen en het minste zal uitvergroot worden. In uw huidige situatie kan je onmogelijk met 100 % zekerheid zeggen dat de hond mag blijven.

De oppervlakte van uw appartement is ook een bepalende factor.
Inderdaad een klein huisje met een tuintje zou prachtig zijn, maar als je weduwe bent en dus alleenstaand is een verhuis niet zo evident, dit kost veel geld. En verleden, het is al meer dan 2 jaar dat er van mijn hondje geen klachten zijn integendeel krijg dikwijls te horen van de buren dat ze haar bijna niet horen.
Voor zo'n klein hondjes is mijn appartement groot genoeg en doordat ik er veel mee naar buiten ga, zowel wandelingen als trainingen als wedstrijden, liggen ze meestal binnen te slapen.

Senneke
Topic Starter

#18 , 09 sep 2014 14:47

Ik heb er toen iets aan gedaan en mijn hondje geleerd om alleen te zijn (hoe ga ik hier niet uitleggen)
Als je een gouden tip hebt zou ik het graag aan mijn overburen doorgeven.
Ze wonen schuin tegenover ons, hebben een vlinderhondje en dat beestje blaft de godganse dag als hij alleen thuis zit en dat nu al maanden aan een stuk. Heel vervelend. Ik vind het ook jammer voor het hondje zelf.
Wel het klinkt hard maar ik heb mijn hondje leren alleen zijn door ze in een donkere garagebox op te sluiten, maar het ontbrak haar aan niets, een lekker warm nestje, eten en drinken, radio op en als ik doorging kreeg ze steeds nog een snoepje. Dit heb ik toch wel een maand of 3 volgehouden. En het heeft geholpen. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen, zet ik ze nu in men slaapkamer waar ze ook weer een lekker nestje heeft, de gordijnen dicht en ik zet mijn tv aan met een minimaal aan geluid. Ze is daar super braaf, maar ik beken als ik ze in de living haar vrije loop zou geven dan zou het anders zijn, ze zou dan wel zeer braaf zijn, tot ze een hond op straat ziet passeren dan blaft ze natuurlijk. Maar om je buren geen overlast te bezorgen moet je je inzetten en niet alles zomaar vanzelfsprekend vinden.
Het probleem met men huidig hondje was dat ze verlatingsangst had omdat ze nooit gewend was om alleen te zijn, maar als je dit al doet vanaf dat ze pup zijn is dit een groot verschil. Natuurlijk moet je het beestje zo installeren dat het geen aanleiding heeft om te blaffen he. Het is zoals ze zeggen "je moet de kat niet bij de melk zetten he".

Reclame

Senneke
Topic Starter

#19 , 09 sep 2014 14:58

Bij de vele pro's en contra's en de klachten, is het moeilijk te zeggen dat er overlast ja/nee is. Een feit staat wel vast dat het hondje in de week 10u alleen verblijft in het appartement, en waar jijzelf niet kunt inschatten of hij overlast veroorzaakt of niet. Je wil hem een vriendje geven omdat hij zich zo niet eenzaam zou voelen. Als ik u was zou ik me goed laten informeren of dit wel een goede oplossing is.
Is ook belangrijk als je in een appartement woont, dat u met iedereen een goede verstandhouding hebt. Heeft nu eenmaal voor en nadelen te wonen op een appartement.
Waar haal jij dat nu vandaan dat het hondje 10 uur alleen blijft, heb ik toch niet gezegd.
En waar haal je het vandaan dat ik een tweede hondje wil als vriendje voor mijn hondje omdat het zich niet eenzaam zou voelen, dat voelt zich niet meer eenzaam en vind het lekker zo in haar nestje met gordijntjes dicht en tvtje aan. Ik wil een tweede hondje voor de hondensport omdat het hondje dat ik nu heb niet goed meer mee kan tijdens de wedstrijden. Hoe dikwijls moet ik het nu zeggen dat mijn hondje momenteel geen overlast meer geeft, integendeel de buren zijn zeer positief en als er iets zou zijn zouden ze het me wel zeggen.
Als ik met men buren geen goede verstandhouding zou hebben zouden ze ook nooit hun akkoord hebben gegeven voor een tweede hondje.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 09 sep 2014 16:55

GEEN overlast vastgesteld door politie ==> zie antwoord dat Vandebos al heeft gegeven.

KJ86

#21 , 09 sep 2014 22:11

GEEN overlast vastgesteld door politie ==> zie antwoord dat Vandebos al heeft gegeven.
De nieuwe hond is er nog niet, er kan dus nog geen overlast vastgesteld worden.
TS vraagt informatie in hoeverre ze kan gesanctioneerd worden als de nieuwe hond of de oude hond overlast zouden bezorgen op het moment dat het beest geïntegreerd wordt in zijn nieuwe gezin. We zijn dus aan het speculeren. Als het een moeilijke integratie wordt met een lange aanpassingsperiode, zal het er allemaal vanaf hangen hoe de bewoners gaan reageren. Je weet hoe mensen kunnen zijn, alles is goed tot dat het zover is. Je zal hen dus tevreden moeten houden.

Terug naar “Huren”