een huurder zegt een 1-jarig huurcontract op. De einddatum = 31 augustus. Er is dus nog geen uitgaande plaatsbeschrijving geweest, en de sleutels zijn nog niet overhandigd; het huurcontract is nog lopende.
Blijkbaar heeft de huurder al de elektriciteit en abonnementen voor water-gas en elecr. levering opgezegd want ik krijg van de maatschappij voor energievoorziening de melding dat er geen contract meer is met een energieleverancier waardoor ze binnen 14 dagen de energietoevoer zullen afsluiten indien ik niets onderneem.
In het huurcontract staat dat "de abonnementen voor water-gas en electr. ten laste zijn van de huurder".
Kan de huurder zomaar zijn abonnementen opzeggen als hij nog steeds de woning huurt? Hij kan rustig verder energie verbruiken terwijl hij geen contract meer heeft met een energieleverancier, wat beteken dat ik de verbruikskosten zou moeten betalen.
Is de huurder verplicht zijn aansluiting voor energie te behouden tot op het einde van het huurcontract, of staat het hem vrij dit op eigen initiatief stop te zetten zonder de verhuurder hierin te kennen?
Hoe kan ik hierop het best reageren?