Brief huisbaas

bosprocureur

Re: Brief huisbaas

#46 , 16 mar 2015 11:36

@ Turaki: inderdaad eigen bewoning kan altijd, ik was te snel geweest
@ bosprocureur: tenzij de verhuurder plots eigen bewoning uit zijn mouw gaat schudden maakt het niet uit. Eerst volgend tijdstip voor opzeg voor andere redenen is februari 2016.
Inderdaad, ik was ervan uitgegaan dat de opzeg gegeven was voor het einde van een driejaarsperiode. :oops: Mag je blijkbaar nooit zomaar van uitgaan, maar had geen rekening gehouden met de eerdere posting. :oops:

Zoals het er nu uitziet is deze opzeg ongeldig, en zou er een nieuwe opzeg moeten komen zes maand voor 1 februari 2016. Moet dus uiterlijk toekomen voor eind juli 2015.

Met een beetje geluk voor TS wordt die weer aan hem alleen betekend, en zit hij toch nog eens voor drie jaar goed. Wordt deze opzeg correct gegeven, moet Verhuurder hem wel nog een schadevergoeding betalen. Zes maand huur, dat verzacht toch een beetje de pijn, niet ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#47 , 16 mar 2015 15:12

De huisbaas gewoon vriendelijk een AS zenden dat u de opzeg ontvangen heeft doch deze betwist vanwege in overtreding te zijn met de dwingende wetgeving met betrekking tot de opzegmogelijkheden zoals deze zijn opgenomen in de Woninghuurwet. Dat deze dan ook bijgevolg nietig is.

U sluit af met "enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewoon schrijven per post bezorgd."

Dit alles op conditie dat de eigenaar geen opzeg heeft gegeven voor eigen bewoning.

FreelancerIT
Topic Starter

#48 , 17 mar 2015 23:57

Kan er een afwijkende regeling in het contract opgenomen worden, en kan die dan afgedwongen worden?

Reclame

JPV

#49 , 18 mar 2015 07:22

afwijkende reden in het voordeel van de verhuurder? Nee

FreelancerIT
Topic Starter

#50 , 18 mar 2015 09:13

Van waar komen dan die verhalen van huurders die uit het appartement worden gezet en dan nog mogen huur blijven betalen totdat er een nieuwe huurder gevonden is?

Turaki

#51 , 18 mar 2015 09:19

Huurders die niet goed op de hoogte zijn van hun rechten, en zich laten doen door een huisbaas die hier misbruik van maakt?

JPV

#52 , 18 mar 2015 10:04

Zitten in dezelfde categorie van verhalen over ufo's, loch ness, ... Als je het gelooft, bestaat het en kan het zijn dat je je ernaar gedraagt.

FreelancerIT
Topic Starter

#53 , 19 mar 2015 00:46

Mijn echtgenote heeft me halvelings verstaan gegeven dat het ze eigenlijk beu is en liever zou verhuizen. Niet volledig onbegrijpelijk lijkt me...

Wat ons in een vervelend parket brengt, want wat doen we best?
  • Doen alsof onze neus bloedt, zijn opzeg eerbiedigen en binnen de 6 maand (nl. voor 30/09) het appartement uit zijn, in de hoop dat hij ons niet probeert een schadevergoeding te laten betalen?
  • Zijn opzeg aanvechten, zelf onze opzeg opgeven en op die manier vertrekken?
  • Of zijn er nog andere mogelijkheden??

Terug naar “Huren”