IEDEREEN al van harte bedankt voor de antwoorden.
Want zoals je het nu vermeld zitten de kinderen in de rookgassen. U weet het en laat dit begaan.
Er is natuurlijk een schouw voor de afvoer van de rookgassen. Dus die kinderen zitten niet in de rookgassen...AL herhaaldelijk aangedrongen op CO-melder...zolder is officieel geen slaapkamer..
Ik heb zelf 10 jaar gestudeerd op die zolder vlak naast die verwarmingsketel...nooit geen hinder van gehad...
Ik zal het risico op problemen (en rechtzaak) waarvoor oa JPV waarschuwt (cfr. ook de krantenartikels van JPV) niet nemen...wordt dus hoogstwaarschijnlijk een nieuw toestel...
ineens een deftige oplossing dus...en hun een radiator voorstellen op hun kosten (cfr. Mava)
Vind bij dit alles dat een huurder ook zijn verantwoordelijkheid zou mogen nemen:
. Zolder werd niet verhuurd als slaapkamer....
. Heb hem bij aanvang van de huur en nu 2 weken gelden ook nog eens dringend aangeraden een CO-melder te installeren...doet hij dus niet...
. Rookmelder hangt er wel omdat ik daar ben blijven op aandringen en dit in het contract staat...de rookmelders in huis gave tijdens mijn plaatsbezoek
allemaal een piep-geluid om de minuut (volgens mij teken van slechte batterij, huurder wist dit niet)...misschien heeft hij er wel vlug een oud batterijtje ingestoken vlak voor mijn plaatsbezoek...
. Huurder heeft de zijkanten van het dakraampje "geisoleerd" met handdoeken (tegen de tocht veronderstel ik)...plakt dus zelf de "ventilatie" af...
. Kiest ervoor om zelf zijn kinderen er te leggen...heeft ook het attest van onderhoud met opmerking ontvangen...
Je hebt al een nieuwe condensatie-ketel vanaf +/- 1000 euro
Een gewone ketel zou een 1700 euro kosten en een condensatieketel 2100 euro. Waar je die prijzen dus haalt weet ik niet. Je mag mij altijd adressen doormailen...
Hierbij komt dan nog wat toebehoren en aanpassingen aan schouw, wat het totaal op een 3000 euro zou brengen (heb wel nog geen definitieve offerte ontvangen...)