Cassatie arrest van 21/10/1992 bepaalt onweerlegbaar dat het recht van privacy geldt voor iedere woning waar een bewoner verblijft. dit gebaseerd op de interpretatie van art 439SWB. Er zijn vergelijkbare arresten en vonnissen van hoven van beroep die bovendien dezelfde rechten toekennen op basis van het EVRM (art 6 of 8 dacht ik).
Kom nu niet nogmaals met het afgezaagde verhaal dat JF subjectief oordeelt. Worden hier meer huurders gehoord dan verhuurders? Dat klopt en heeft ook een eenvoudige demografische en sociale reden; een verhuurder stapt vaker gewoon naar een advocaat, een huurder, die doorgaans met beperktere middelen moet rondkomen, zoekt meer zelf informatie en komt ook vaker met JF in contact. Het is dan ook logisch dat, zelfs met een objectieve benadering, de indruk wordt gewekt dat men kant van de huurder kiest, een objectieve benadering die niet iedereen kan claimen. Een post wordt beoordeeld op de merite van diens inhoud niet op de positie van de poster in de maatschappij.
Verder ga ik aan deze zoveelste vermeende aanval op objectiviteit geen aandacht besteden: de cases, tienduizenden bezoekers, verwijzingen door publicatiehuizen, interesse in het forum door bepaalde bedrijven of instellingen en gebruik van dit forum aan diverse faculteiten spreken voldoende voor zich.
Als een verhuurder als een goed huisvader zijn pand wenst te beheren dan staat in dit beheer tevens diens respect voor de privacy van zijn huurders centraal. Dan duurt het geen maand om een internetverbinding te laten herstellen (zeker niet als iedere provider bij langdurige onderbrekingen tegenwoordig aan zijn cliënten vrijblijvend 3/4G dongles aanbiedt die werkzaam blijven voor de duurtijd van de panne (ik werk dagelijks met de zes grootste providers in België in zowel b2b als privé omstandigheden...)) Dan komt een verhuurder niet pas opdagen wanneer het verhuurde goed (ongeacht de aard van het goed) weer verhuurd dient te worden en dan doet hij dat zeker niet zonder verwittiging en door zich met een eigen sleutel toegang tot het pand te verschaffen. als diens acties dan tot gevolg hebben dat er effectief tot vervolging wordt overgegaan, wat spijtig genoeg veel te weinig gebeurd, wel dan heeft ie zelf gezocht.
De stijl en motivering van uw posts doen me steeds meer denken aan de mentaliteit van makelaars uit West-Vlaanderen of diens grensstreek met Oost-Vlaanderen.