Hallo,
Wij wonen 2 jaar in een huurhuis waar al sinds de start moeilijkheden zijn met de verhuurder (blijft langskomen in de tuin, zet zijn materiaal in een stalling in de tuin,...)
Sinds vorige week vrijdag zitten we zonder water, waarvan we hem zaterdag op de hoogte hebben gebracht en maandag een AS van hebben gedaan. Zijn enige reactie die zaterdag was 'ik weet niet wat ik daaraan moet doen' en heeft nadien niet meer gereageerd op mijn telefoons. Het water is niet aangesloten op een waterleiding maar via een put omdat het afgelegen is van de straat. Woensdag heeft hij me een sms bericht gestuurd dat hij donderdag langs komt (6dagen later zonder water). En volgende week woensdag zal een firma een nieuwe put komen steken. Maar dat betekent dat wij 12 dagen zonder water hebben gezeten. Ik ben meer dan 5 maanden in verwachting. Een heel gezeul met waterbidons om ons te wassen, toilet door te spoelen, douchen en kledij wassen op verplaatsing,... We zijn naar de huurdersbond geweest toen we hem nog niet hadden gehoord en zij hebben ons aangeraden om naar een advocaat te gaan ipv het vredegerecht. Volgende week hebben we hiermee een afspraak en gaan deze laten doorgaan om ons verder te informeren.
Hebben wij recht op een vermindering van de huur? Ik wil stappen ondernemen maar niet zelf voor de kosten opdraaien.
Heeft iemand hierover meer info? Alvast bedankt!