Ik huur sinds oktober 2014 een kamer in een huis met 3 studenten.
Een paar maanden geleden zijn er irritaties onstaan bij de anderen omdat mijn vriend soms komt overnachten. Als gevolg hierop werd er subtiel "gepest" door bv handdoeken in de badkamer op de grond te gooien en te laten liggen en persoonlijke spullen te stelen (?) / wegnemen, ik vind ze in ieder geval niet terug.
De huisbaas woont in het huis naast ons, heeft ook een sleutel en komt te pas en te onpas is "kijken". Een tweetal weken geleden heeft zij een poes op straat gezet die ik even had opgevangen omdat die hongerig aan de deur stond, ik heb met haar niet zo een goed contact...
Vorige week hadden we een afspraak om mijn contract te verlengen hetgeen ik getekend heb en beneden in de woonruimte heb laten liggen.
Toen ik onlangs met mijn vriend aankwam in het huis heb ik vastgesteld dat zij ook op mijn kamer komt want de post was uit de brievenbus gehaald en lag netjes op mij bureau, hier was voor mij de maat reeds vol, maar toen heb ik ook vastgesteld dat mijn portefeuille niet meer op mijn kamer lag, en dus gestolen was.
Ik zag door het raam dat ze voorbij liep om haar hond uit te laten, mijn vriend heeft haar toen vies aangekeken wanneer ze naar mij waaide waardoor ze is binnengekomen en het tot een conflict is gekomen. Ik heb toen ook de politie gebeld.
Het contract voor mijn komende jaar vond ik niet meer terug en het kwam aan het licht dat zij dit heeft weg genomen. Ik heb haar aangeraden dat contract te registreren maar ook dat weigert ze. De politie heeft dit allemaal gehoord maar zij konden naar eigen zeggen niet getuigen dat ze dit gehoord hadden. Dit zou een burgerlijk geschil zijn?
Nadien kreeg ik het voorstel om deze week allemaal samen aan tafel te gaan zitten en alles uit te praten. Op die manier zou ik dan ook mijn contract terug krijgen.
Ik ben hier nog niet op ingegaan. Ik weet momenteel niet wat ik best doe.
( Naast mijn portefeuille die verdween zijn ook de banden van mijn beide fietsen die voor het huis stonden op een ochtend platgezet. ) Dit gaat mij allemaal veel te ver, ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin om met de anderen aan tafel te gaan zitten. We wonen daar allemaal vrij anoniem en ik wil niemand vals beschuldigen + ik weet toch dat de helft ontkend zal worden en ik geen vergoeding zal krijgen voor de schade.
Hoe los ik dt op?
Uiteraard heb ik de huur voor de huidige maand nog niet overgeschreven maar wil ik die kamer niet kwijtspelen...
Groeten
Mary