Indien niemand last heeft van de hond en de verhuurder van het appartement het oogluikend toestaat zou het al een zeer energieke syndicus zijn die daar moeilijk gaat over doen. Dergelijke exemplaren zijn gelukkig zeldzaam. Ik zou trachten uit te vissen of er nog andere mensen wonen die huisdieren hebben en indien ja, geen probleem. Ik treed wel duma bij: nooit te veel kosten doen aan een huurwoning of appartement want u weet nooit hoe lang eea duurt en meestal komt dat recht in de kassa van de verhuurder.
Persoonlijk vind ik dat naar de concrete situatie moet worden gekeken; ik heb net een huis met tuin verhuurd aan een koppel dat een franse bulldog (heb het moeten googelen om te weten wat zo'n specimen nu was, zelf geen dierenliefhebber) heeft. Ze zijn er eerlijk over geweest en ik doe er niet moeilijk over, heb enkel gezegd (zelfs niet in contract gezet) dat één dergelijke hond voor mij ok is maar dat ik geen razende buren wil horen klagen over een heel roedel honden.
(en om eerlijk te zijn, ik verkneukel me al bij de gedachte dat een paar rotkatten uit de buurt die in mijn tuin komen kakken eindelijk wat weerwerk zullen krijgen)