Hallo,
Ik huur samen met mijn vriend een appartement van kennissen. We hadden eerst digitale tv van Belgacom. Toen de installateur kwam, meldde die ons dat de huidige telefoonverbinding niet meer bruikbaar was en er een nieuwe telefoonkabel gelegd moest worden. Wij hebben dit toen zelf gedaan en deze kost zelf betaald. Nu zijn wij vorige maand overgeschakeld naar Telenet en opnieuw hetzelfde verhaal. Technieker kwam langs en zei dat de kabel verouderd was en niet langer bruikbaar (toch niet voor internet of digitale televisie). Opnieuw hebben wij een nieuwe kabel aangekocht, maar de technieker van telenet heeft deze natuurlijk opnieuw moeten installeren, wat wil zeggen dat wij nu een kost van 50 euro extra moeten betalen voor de aansluiting van de kabel.
Is dit nu eigenlijk wel een kost voor de huurder? Want eigenlijk verhuurt onze huisbaas een appartement waar geen enkele internetverbinding voorzien was. In principe konden wij dus in het begin geen Belgacom of Telenet laten aansluiten. Ik dacht dat een kabel en telefoonverbinding er zeker wel moet liggen vooraleer een appartement verhuurd kan worden. Of vergis ik mij?
Weet iemand hier meer over?
Bedankt