Hallo,
Mijn excuses dat ik niet weet waar ik mijn probleem/vraag moet plaatsen op dit forum én ook in het geval iemand dit probleem hier al heeft aangekaart.
Sinds juli 2007 verhuren wij een huis in België aan een Nederlands koppel. Onze huurders betaalden de huur altijd zéér onregelmatig (lees: altijd enkele dagen te laat) en sinds een paar maanden niet meer! Ze hebben ook nooit "echt" in het huis gewoond (ook geen domicilie).. We hebben al verschillende aanmaningen gestuurd en getracht contact op te nemen met hen, met het gevolg loze beloftes en leugens. Vorige week hebben we contact opgenomen met het vredegerecht en gevraagd of we een procedure tot verzoening konden starten. Maar dit weekend heeft de politie een wietplantage (planten waren verdwenen alsook de lampen en dergelijke, maar wel nog voldoende aanwezig dat wijst op de het feit dat er een wietplantage is geweest) ontdekt op de zolder van het huurhuis. We wachten nu op een gerechtelijk onderzoek, dat normaal morgen zal starten. We nemen terug contact op met onze advocate uiteraard, maar ondertussen zitten we toch met een heleboel vragen en onzekerheden.
Kan iemand me vertellen wat we mogen verwachten.. Hoe lang zou het duren vooraleer ons huis terug wordt vrijgegeven en we groen licht krijgen om het terug te verhuren. Zijn deze strafbare feiten voldoende voor een ONMIDDELLIJKE huisuitzetting en wat als onze huurders verdwenen zijn...
Dank u voor alle hulp en informatie die ik via deze weg kan bekomen..