Al ruim een jaar niets meer vernomen van de verhuurder ivm met mijn huurwaarborg
De verhuurder reageert nergens op
Het huurcontract is destijds ontbonden door de vrederechter omdat het pand niet inorde was maar heeft verder niets gezegd over de huurwaarborg. Het desbetreffende pand is inmiddels ook verkocht en dus niet meer in het bezit van de verhuurder die mij destijds de woning verhuurde
Kan ik na een jaar mijn huurwaarborg nog terug vorderen en hoe gaat dit in zijn werk
Ik had ergens gelezen dat Wanneer de verhuurder de termijn van één jaar heeft laten voorbijgaan, zal de huurwaarborg integraal toekomen aan de huurder is dit correct en zo ja hoe vorder ik dit terug?
Aangezien er geen vonnis is uitgesproken bij het vredegerecht destijds enkel het huurcontract werd ontbonden omdat de woning niet inorde was.
Ik hoor vaker dat huurwaarborgen jaren blijven staan kan dit zomaar?
Ik las laatst dat iemand een huurwaarborg al ruim 5 jaar vast heeft staan en ook nog dat het huurcontract en plaatsbeschrijving niet geregistreerd waren toch geen huurwaarborg retour. Ik begrijp niet dat dit allemaal zo maar mag
Ik zie graag jullie reacties
Gr Lisa