Ik heb een aantal vragen.
Mijn huurder staat momenteel 3 maanden huur achter en het contract loopt nog 2 maanden. Ze heeft het zelf opgezegd omdat ze met haar vriend gaat samen wonen.
Hiervoor heb ik ook al een hoop miserie gehad met haar huisdieren, niet reageren om brieven, te laat betalen. Ze heeft ook het raam laten open staan en al de laminaat in de slaapkamers is volledig om zeep. Dit is aan haar brandverzekering aangegeven een maand geleden maar hier heb ik nog niet van gehoord (ook wel vreemd).
Dus ze heeft het huurcontract opgezegd om met haar vriend te gaan samen wonen en ik heb de indruk dat ze niet meer gaat betalen waardoor ik 2400 euro mislopen. En de laminaat vloer is ook nog niet geregeld.
Het appartement is verhuurd via rentmeesterschap door een Immokantoor en deze hebben meermaals aanmaningen gestuurd maar ze reageert hier ook niet op.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Is dit iets wat het Immokantoor moet regelen of moet ik hiervoor naar het vredegerecht?
Kan de laatste hiervoor een uitspraak doen waar de huurster aan gebonden is om toch alles tot de laatste cent terug te betalen?
3 maanden huurwaarborg is betaald maar dit is bijlange na niet genoeg.
Deze vrouw heeft me echt het bloed onder m'n nagels uitgehaald.

Graag advies.
Dank u wel!