Huurder staat 3 maanden achter met huur en heeft contract opgezegd

Mycyro
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurder staat 3 maanden achter met huur en heeft contract opgezegd

#1 , 12 dec 2020 09:32

Hallo,

Ik heb een aantal vragen.

Mijn huurder staat momenteel 3 maanden huur achter en het contract loopt nog 2 maanden. Ze heeft het zelf opgezegd omdat ze met haar vriend gaat samen wonen.
Hiervoor heb ik ook al een hoop miserie gehad met haar huisdieren, niet reageren om brieven, te laat betalen. Ze heeft ook het raam laten open staan en al de laminaat in de slaapkamers is volledig om zeep. Dit is aan haar brandverzekering aangegeven een maand geleden maar hier heb ik nog niet van gehoord (ook wel vreemd).

Dus ze heeft het huurcontract opgezegd om met haar vriend te gaan samen wonen en ik heb de indruk dat ze niet meer gaat betalen waardoor ik 2400 euro mislopen. En de laminaat vloer is ook nog niet geregeld.

Het appartement is verhuurd via rentmeesterschap door een Immokantoor en deze hebben meermaals aanmaningen gestuurd maar ze reageert hier ook niet op.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Is dit iets wat het Immokantoor moet regelen of moet ik hiervoor naar het vredegerecht?
Kan de laatste hiervoor een uitspraak doen waar de huurster aan gebonden is om toch alles tot de laatste cent terug te betalen?

3 maanden huurwaarborg is betaald maar dit is bijlange na niet genoeg.

Deze vrouw heeft me echt het bloed onder m'n nagels uitgehaald. :(

Graag advies.

Dank u wel!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 12 dec 2020 12:36

Sedert wanneer is een immokantoor gedurende de hele duur van de huur, verantwoordelijk voor de door hen gevonden huurder? Dat kan enkel als verhuurder een contract van rentmeesterschap aanging.
In het gewone geval stopt de taak van de immo na ondertekening van dat huurcontract. Al de rest erna is goodwill.

Mycyro
Topic Starter

#3 , 12 dec 2020 13:06

Ik heb een contract van Rentmeesterschap. Staan zij dan ook in voor het opeisen van de achterstallige huurgelden na het beëindigen van het huur contract?

Denk ook dat dit stopt als het huurcontract beëindigd is. Maar hoop dat ze in de anderhalve maand dat het contract nog loopt dat ze toch de moeite gaan doen voor de huurder die zij hebben aangebracht. Maar ik heb aan hun eigenlijk weinig gehad met al de miserie van die vrouw.

+-70 euro / maand in hun zakken steken kunnen ze wel ja

Reclame

bosprocureur

#4 , 12 dec 2020 15:28

Ik heb een contract van Rentmeesterschap. Staan zij dan ook in voor het opeisen van de achterstallige huurgelden na het beëindigen van het huur contract?

Denk ook dat dit stopt als het huurcontract beëindigd is. Maar hoop dat ze in de anderhalve maand dat het contract nog loopt dat ze toch de moeite gaan doen voor de huurder die zij hebben aangebracht. Maar ik heb aan hun eigenlijk weinig gehad met al de miserie van die vrouw.

+-70 euro / maand in hun zakken steken kunnen ze wel ja
u hebt dus een contract van Rentmeesterschap. Welke taken worden daarbij beschreven? Beperkt het zich tot zoeken van een huurder en het innen en doorstorten van de huur? Zit er ook bij dat hij achter de vodden van een wanbetaler-huurder moet zitten , en hoever mag hij hierin gaan? Moet hij zelf instaan voor onderhoud en herstellingen (meestal), op kosten van de verhuurder? Is er daarvoor voldoende provisie voorzien? Enzovoort.

Hij mag, indien voorzien, wel een advocaat aanstellen om u te verdedigen bij het vredegerecht, maar zelf kan en mag hij dat niet.

LennieK

#5 , 14 dec 2020 11:17

Ik zou geneigd zijn zeker te drukken op een uittredende, tegenstelbaar opgestelde, plaatsbeschrijving mét handtekening van de vertrekkende huurder. Daarna zou ik pas gaan doorduwen op de achterstallen (naar gelang ook de hoeveelheid schade) en eventueel een tocht langs het plaatselijk vredegerecht.

Terug naar “Huren”