@bosprocureur, @sloeberken... Dit heb ik gevonden ivm het verjaren opvragen vervallen index
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... YKTTD6s8OG
Kan iemand dit eenvoudiger verklaren, aub?
Zo had ik namelijk ook de vraag ivm het soort huurcontract... korte type, lange type, 3-6-9...
-zo heb ik een contract van het korte type die voor drie jaar ingaat, geen einddatum. Indien huurder na deze drie jaren nog tot de woning wordt toegelaten, wordt verondersteld dat het contract voor negen jaar is...( iets in deze aard).
- Mijn huurwaarborg/verzekeringsbon van Korfina is voor 9 jaar. Indien ik deze vroeger wil, moet ik deze afkopen!
-Eveneens zegt het huurcontract dat ik in het vierde jaar zonder enige verklaring kan de huurovereenkomst beëindigen...
- Waar bevindt in mijn geval het korte type? - Moest mijn contract verlengd worden na drie jaar?
-Is mijn huurcontract automatisch aangegaan voor 9 jaar na de eerste drie jaar?
- Kan ik de huurovereenkomst opzeggen telkens na drie jaar (in het 4de, 7de jaar??) Eveneens wat mijn huurwaarborg/verzekeringsbon beschrijft?
Wat @bosprocureur dacht..., en wat het artikel beschrijft...
- Kan ik redeneren?... bv: huishuur 1000€./mnd indexering op 1ste verjaarsdatum: 1010€ indexering op 2de verjaarsdatum 1020€.......
-Indien de huisbaas de indexering niet toepast in de eerste 5 jaar wordt de indexering van de huur op de 6 de verjaarsdatum 1060€...
-Indien hier een verjaring van het opvragen kan worden toegepast..., hoe gaat dit te werk?
* Wat ik er van uitmaak: vb
1) contract van korte type (3jaar), indexering elk jaar toegepast. Indien ik als huurder er zelf van uit ga dat mijn huishuur toch voor mij wat te veel word, kan ik de overeenkomst opzeggen. In dit geval betaal ik 1030€.
2) contract korte type (3jaar) wordt automatisch verlengd....,verhuurder vraagt na 5 jaar indexering van de huur. Plots bedraagt mijn huur 1060€.
* Wat ik uitmaak uit bovenstaand artikel:
Indien de verhuurder slordig is geweest om de indexering aan te passen elk jaar, (wat de huur geleidelijk zou omhoog brengen), kan ik dan de verhuurder erop wijzen de 'vergeten jaren' verjaard zijn, en hij enkel de indexering kan vorderen van het afgelopen jaar?
-Wat mijn huur ipv 1060€, 1020€ zou bedragen... Klopt mijn redenering?
-Kan dit omdat ik misschien niet het budget heb van 1060€/mnd, indien ik had geweten in de eerste drie jaar dat de toegepaste indexering mij te hoog wordt?
-Begrijp ik het goed dat eveneens de huurder, het te veel betalen aan huur dan voor 1 jaar kan vorderen?
Kan iemand mij dit nader toelichten..., eenvoudig aub?