Mijn huurder woont al 15 jaar in een woning die onder de woninghuurwet valt.
Omwille van een faillisement 14 jaar geleden had hij het toen moeilijk om te betalen, en sloeg 1 maand met huur over ( Na nog 2 maanden van de huurwaarborg ook als huur gebruikt te hebben met onderling akkoord over die 2 maanden).
Hij ging bijgevolg altijd een maand te laat zijn huur betalen, als men rekening houdt met het feit dat er 14 jaar één maand huur werd overgeslagen. Omdat het effectief wel een zorgzame huurder was heb ik daar niet moeilijk overgedaan, maar er werd nooit iets van op papier gezet.
De huurder schreef nooit op het overschrijvingsformulier welke maand huur het betrof. Nu plots bij het einde de door hem gegeven opzeg doet brengt hij die vermeldingen wel aan voor de laatste 2 maanden.
Mijn vraag is zou hij mogelijk de verjaring van die maand huur kunnen inroepen op het einde van het contract ? Of kan die maand met overslagen van betalingen ook geinterpreteerd worden als gewoon een constante te late betaling van één maand huur.
Ik vrees dat ik niet veel kans ga maken ingeval van een ( waarschijnlijke ) betwisting binnen een paar weken.