31 december 2013 loopt ons huurcontract af op het huis waar wij momenteel verblijven. Dit betreft een jaarcontract die is geregistreerd. Nu wil de verhuurder 2 aangetekende brieven versturen(deze maand dus, 3 maand opzegtermijn). 1 om het contract te beëindigen en ik vermoed 1 voor een nieuw contract. Reden dat hij het zo wil doen, is om de huurprijs te kunnen verhogen, ipv het huidig contract te verlengen met indexering.
Mijn vraag is of dit zomaar mag? Mag je een jaarcontract beëindigen en dan aan dezelfde huurder een nieuw jaarcontract geven met een hogere huurprijs(hoger dan de indexering dus toelaat).
vb: Wij betalen nu 600 euro per maand en verhuurder wil dmv een nieuw contract ons 650 euro per maand laten betalen.
Kan iemand mij hier informatie over geven? Ik heb al gekeken bij de huurwet, maar vind hier niet echt terug dat je een contract mag beëindigen, om een nieuw contract op te stellen. Waar zouden wij eventueel bijstand kunnen vinden zodat dit niet toegelaten kan worden(huurdersbond oid)
mvg,