zelfde advocaat

gvd111
Topic Starter

zelfde advocaat

#1 , 10 apr 2014 14:18

Hoi iedereen,

onze zoon zit reeds meer dan een jaar verwikkeld in een procedure voor het vredegerecht omdat zijn huurster enkele maanden huur en andere kosten weigert te betalen. Zij wordt verdedigd door advocaat X die onze zoon van allerlei wanpraktijken beschuldigt en haar als slachtoffer afschildert.
Intussen woont ze reeds in een andere huurwoning en vandaag vernam ik van haar nieuwe huisbaas dat zij de huurster om soortelijke feiten ook gedagvaard heeft. Deze nieuwe huisbaas laat zich verdededigen door dezelfde advocaat X. Hoe geloofwaardig komt deze advocaat dan nog over?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 10 apr 2014 15:57

Dat mag en zal die advocaat niet doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 10 apr 2014 19:59

Ik volg hier even niet.

Het gaat toch over twee volledig gescheiden rechtszaken waarbij de eisers niet dezelfde personen zijn?

"Deze nieuwe huisbaas laat zich verdededigen door dezelfde advocaat X." Ik vermoed toch dat die advocaat, in die tweede rechtszaak waarna u verwijst, niet optreedt voor beide partijen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2014 21:37

U zoon kan verwijzen naar de andere zaak ...dus wel ik ken haar nieuwe huisbaas en die heeft ook een procedure lopen tegen mijn huurster.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 11 apr 2014 10:28

Ik denk dat TS bedoelt dat de advocaat in de ene zaak optreedt voor de huurder en in de andere zaak optreedt tegen de (zelfde) huurder.

Dat kan uiteraard niet.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

sloeberken

#6 , 11 apr 2014 10:34

Ik denk dat TS bedoelt dat de advocaat in de ene zaak optreedt voor de huurder en in de andere zaak optreedt tegen de (zelfde) huurder.

Dat kan uiteraard niet.
Dat kan zeker niet, belangen vermenging dit zal geen enkele advocaat doen.

gvd111
Topic Starter

#7 , 11 apr 2014 12:29

inderdaad, dat bedoel ik : in de zaak van onze zoon treedt hij op voor de huurder en in de andere zaak tegen dezelfde huur voor haar nieuwe huisbaas. Natuurlijk kan hij een confrater inschakelen? Want gisteren was ik op het vredegerecht voor een eigen zaak, er ontbreekt een advocaat, men pleegt even overleg met een advocaat die daar aanwezig is voor een andere zaak en men zegt meester X zal de ontbrekende confrater Y vertegenwoordigen. Voor een leek is dit moeilijk te vatten maar iedereen was akkoord en men kon blijkbaar verder.

sloeberken

#8 , 11 apr 2014 13:13

Wie wel of niet aanwezig is maakt niet uit, is hij die de conclusies opmaakt die verantwoordelijk is.

ddanck
Contacteer: Website

#9 , 11 apr 2014 15:28

inderdaad, dat bedoel ik : in de zaak van onze zoon treedt hij op voor de huurder en in de andere zaak tegen dezelfde huur voor haar nieuwe huisbaas. Natuurlijk kan hij een confrater inschakelen? Want gisteren was ik op het vredegerecht voor een eigen zaak, er ontbreekt een advocaat, men pleegt even overleg met een advocaat die daar aanwezig is voor een andere zaak en men zegt meester X zal de ontbrekende confrater Y vertegenwoordigen. Voor een leek is dit moeilijk te vatten maar iedereen was akkoord en men kon blijkbaar verder.
Wanneer het om een uitstel gaat of bepaling van conclusietermijnen is het gebruikelijk dat een willekeurige advocaat uit de zaal wordt gevraagd eventjes voor akkoord te verschijnen.

Dit gebeurt wel enkel indien één van beide advocaten die de zaak ook effectief behandelt een schriftelijk akkoord heeft van de andere advocaat die de zaak behandelt.

Het is niet zo dat als een advocaat niet aanwezig is, zomaar een advocaat uit de zaal wordt gekozen om zich zomaar met eender wat akkoord te verklaren.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Huren”