Ik heb niets uitgespookt in dat appartement buiten wat normale gebruikssporen. Ik durfde zelfs geen schilderij ophangen omdat ze beiden er op hamerde dat ik het appartement intact zou laten. Ik ben ook steeds enorm rustig geweest (zelden tot nooit vrienden over de vloer en als dit gebeurde enkel overdag).Aangezien er geen ingaande PB is kunnen ze niets eisen.
Tenzij u de boel opzettelijk hebt stukgemaakt terwijl er getuigen waren.
U heb ook niet opgezegd
Eens lezen
vanaf pag 60 staan er schema's - hangt af van type contract korte duur of 3-6-9
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan de stopzetting van het contract best in een minnelijke overeenkomst gieten. Als je niet expliciet op papier hebt dat je geen schadevergoeding verschuldigd bent voor het vroegtijdig verlaten van het pand, kan de verhuurder nog altijd achteraf de schadevergoeding verhalen.
Dat kan geen opzeg zijn van de verhuurder want die voldoet niet aan de wettelijke vormvereisten voor een opzeg van de verhuurder. Ik denk dat hij een AS heeft verstuurd waarin hij schrijft dat hij uw mondelingen opzeg aanvaardt.Je kan de stopzetting van het contract best in een minnelijke overeenkomst gieten. Als je niet expliciet op papier hebt dat je geen schadevergoeding verschuldigd bent voor het vroegtijdig verlaten van het pand, kan de verhuurder nog altijd achteraf de schadevergoeding verhalen.
Maar het is de verhuurder die me eerst de aangetekende brief stuurde dat de opzeg per 01/06 begint te lopen en eindigt op 31/08. Ik heb dus niet opgezegd.
Dat kan geen opzeg zijn van de verhuurder want die voldoet niet aan de wettelijke vormvereisten voor een opzeg van de verhuurder. Ik denk dat hij een AS heeft verstuurd waarin hij schrijft dat hij uw mondelingen opzeg aanvaardt.
Ik heb de brochure gelezen en zoals hierboven vermeld zou de huisbaas een schadevergoeding van 9 maanden moeten betalen aangezien hij de opzeg officieel heeft geinitieerd. Daarenboven is het huurcontract blijkbaar niet geregistreerd waardoor ik nooit een opzeg had moeten doen, in de veronderstelling dat ik het had geinitieerd.LEES de brochure... u KAN op deze wijze nooit opgezegd worden.
Er zijn wettelijke regels en de huisbaas dient zich daar ook aan te houden.
U had natuurlijk al beter vroeger geprotesteerd maar regelgeving is regelgeving.