Wij zijn een jong koppel met een pasgeboren baby en verhuren ons bovenste verdieping om een beetje uit de kosten te komen (verbouwingen etc). De huurder woont dus werkelijk bij ons in, in die zin dat de deuren niet kunnen afgesloten worden etc. Vorig jaar hadden wij een droom van een huurster.
Dit jaar is een werkelijk een monster boven ons komen wonen en ik overdrijf NIET! Bij het sluiten van het studentenhuurcontract beloofde hij nooit in het weekend aanwezig te zijn, zeer zuinig en stil te zijn, hij claimde zelfs een goede huisvader te zijn!
Nu, zoveel maanden later:
1. hij woont de facto in ons huis en is er dus elk weekend. Dit terwijl wij in het weekend echt op enige privacy gerekend hadden.
2. hij bestelde een digibox op onze naam. Ondertussen al geannuleerd
3. hij heeft een "cinema", zo een surroudsysteem en beweert dit tot 22u zo luid te mogen laten spelen als hij wil. Met als gevolg dat de bommen bij wijze van spreken in het bedje van ons dochtertje ontploffen
4. er woont een tweede persoon bij hem in terwijl de kosten forfaitair en voor één persoon (die er dan nog niet is in het weekend) berekend werken.
EN dan spreek ik nog niet van alle overige pesterijen (ik heb er een hele waslijst van).
Bij elke poging om met hem te babbelen kreeg ik als antwoord dat ik hem moest gerust laten, dat hij niet wil vertrekken. Hij loopt gewoon weg van mij!
Ondertussen zagen wij geen andere oplossing dan een advocaat onder de arm te nemen. De verzoening komt 27 november voor. Na aandringen van de advocaat zou hij in januari vertrekken, zijn volgend schrijven al maar pas in februari en nu spreekt hij ervan zijn jaar gewoon uit te doen.
Dit wordt echt een onhoudbare situatie. Ik hou dit echt niet meer vol en sta op breken. Ik durf mijn meisje niet in haar bedje leggen uit schrik dat hij haar gaat wakkermaken etc.
In zijn laaste schrijven schreef hij onder enkele voorwaarden te willen vertrekken op 15 februari. Wij aanvaardden deze voorwaarden en de datum. Kan hij hier nu nog op terugkomen? Mogen wij den 15en het slot veranderen en hem niet meer binnenlaten?
Zien jullie enige manier om hem sneller buiten te krijgen???