zo een onrechtvaardig vraag. het is een geweldig kot met prijs-vierkante meter verhouding ik heb mijn eigen badkamer en keuken. zou jij van school veranderen als jouw leerkracht een pestkop was? moet ik nu serieus iets verlaten door de fout van iemand anders?Waarom zoek je geen ander kot?
maar mag hij me weigeren verder te verhuren zonder enige reden? naar mijn weten valt de wetgeving ivm koten niet op hetzelfde wetgeving als normale huurwetgevingen. ik dacht dat een kotbaas die geen last heeft van zijn huurder hem niet mag weigeren zonder geldige redenEn container vol met boeken? Jij had een bibliotheek op uw kot of zo??? Normaal is zo'n container nog niet vol met de volledige inhoud van een gemiddeld kot (meubels en al). Maar bon, speelt verder weinig rol.
Belangrijkste hier is dat jij geen contract hebt dat door hem getekend is. Daardoor kan jij niet bewijzen dat er een overeenkomst is tussen hem en jezelf.
Zoals hierboven gezegd denk ik dat het beter is om naar een ander kot uit te kijken als je het gevoel hebt dat hij je weg wil, want als dit effectief zo is, heb je geen poot om op te staan. Als hij je toch nog als huurder wil, laat hem dan het contract tekenen (als hij dit weigert, weet je hoe laat het is).
dus mijn contract verloopt in augustus maar dan heb ik geen kans meer om koten te vinden en beginnen mijn studies bijna dus ik vindt het onrechtvaardig dat hij last minute zou zeggen 'nee ik wil je niet verder verhuren' ik heb geen enkele keer problemen veroorzaakt of niet betaald ik heb zelfs 1maand te veel betaald vorig jaar (perongeluk). ik begrijp nu niet of hij mij de last minute zomaar kan weigeren terwijl ik zelf de contract wil verlengen aangezien ik een aangenaam huurder ben die betaald. ik vraag hem of hij wilt verder verhuren en ij geeft geen antwoord en zegt ik zal het bekijken nu gaat hij zeker wachten tot alle koten zijn verhuurd volgend academie jaar en mij weigeren. hij is een absoluut arrogante klootzak en zo zielige dingen verwacht ik van hem en hij heeft zulke dingen eerder gedaan met huurders van vorige jarenEen kotbaas kan een contract VERVROEGD opzeggen bij wangedrag van de student. Maar ik ken geen wetgeving die een kotbaas VERPLICHT om een student na afloop van het contract, opnieuw een contract aan te bieden. Maar ik kan fout zijn, natuurlijk. Ken jij wetgeving die het tegendeel stipuleert (omdat je zegt "ik dacht dat een kotbaas niet kan weigeren")?
behulpzaam zijn jullie niet. deze forums zijn een zonde van tijd. ik heb duidelijk gezegd DAT HIJ NIET ZEGT OF HIJ LIJN CONTRACT wilt verlengen omdat hij opzettelijk wacht tot het laatste moment. hij neemt mijn telefoon nooit op en antwoord niet op mijn emails. altijd zo kleinerend zijn de mensen op zulke forums. hoef jullie hulp niet meerWie zegt dat je tot augustus moet wachten om een ander kot te vinden? Vraag NU duidelijkheid aan uw kotbaas. Vraag of hij je contract wil verlengen of niet (indien wel, vraag hem dan een getekend contract). Zegt hij van niet, houdt niets je tegen om nu een ander kot te beginnen zoeken.
Je volgt een opleiding aan unief of hogeschook, dan verwacht ik toch een beetje initiatief van uw kant, eerlijk gezegd.
Hoe? Ik heb net uitgelegd wat je moet doen! ZOEK EEN ANDER KOT! Hoe moeilijk kan het zijn om dit te begrijpen.behulpzaam zijn jullie niet.
Neen, jij verprutst onze tijd door onze antwoorden niet deftig te lezen.deze forums zijn een zonde van tijd.
En ik heb duidelijk gezegd dat je in zo'n geval een ander kot moet beginnen zoeken!ik heb duidelijk gezegd DAT HIJ NIET ZEGT OF HIJ LIJN CONTRACT wilt verlengen omdat hij opzettelijk wacht tot het laatste moment. hij neemt mijn telefoon nooit op en antwoord niet op mijn emails.
OK, dan wil je mijn extra raad ook niet meer voor in het geval je toch een ander kot zou vinden, maar uw huurbaas in september alsnog met het door u getekende exemplaar van het contract komt zwaaien, waardoor je dus dubbele huur (voor twee koten) zal moeten betalen? Good luck, in dat geval!altijd zo kleinerend zijn de mensen op zulke forums. hoef jullie hulp niet meer